بازدید استاندار کرمان از موزه هنر‌های معاصر کرمان

استاندار کرمان در بازدید از موزه هنر‌های معاصر کرمان برای بازسازی و گسترش این مجموعه تاریخی برای حفظ و نگهداری آثار فاخر هنرمندان با مشارکت بخش دولتی و شرکت‌های صنعتی قول پیگیری داد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی استان از موزه هنر‌های معاصر (صنعتی) کرمان، آثار استاد علی‌اکبر صنعتی و دیگر هنرمندان در این مجموعه فرهنگی بازدید کرد.
 
استاندار کرمان همچنین از ۲۰۲ اثر هنرمندان هنر‌های تجسمی استان که در قالب نمایشگاهی با نام «به تماشای بهار»، به مناسبت آغاز سال جدید به معرض نمایش و بازدید علاقه‌مندان گذاشته شده بازدید کرد. 

فداکار برای بازسازی بخش‌هایی از موزه و گسترش آن برای حفظ و نگهداری آثار فاخر هنرمندان با مشارکت بخش دولتی و شرکت‌های صنعتی قول مساعدت و پیگیری برای تغییرات و ایجاد یک فضای مناسب را داد. 

میثم ثمررخی مدیر موزه هنر‌های معاصر کرمان در این بازدید گفت: هدف از برپایی نمایشگاه به تماشای بهار، بازدید علاقه‌مندان و مهمانان نوروزی از آثار هنرمندان جوان استان کرمان در کنار هنرمندان شاخصی همچون سهراب سپهری، علی اکبر صنعتی، پرویز تناولی و ... است. 

موزه هنر‌های معاصر (صنعتی) کرمان، گنجینه‌ای غنی و دیدنی از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی است، بنای این موزه نزدیک به ۸۰ سال پیش از سوی خیر نیکوکار علی‌اکبر صنعتی به عنوان پرورشگاه ساخته شد که تا حدود ۴۰ سال مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما از سال ۱۳۵۶ این محل برای نگهداری و نمایش آثار استاد علی‌اکبر صنعتی، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز و آثار سایر هنرمندان ایران و جهان به موزه تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.