حمایت دبیر از سعداله یف برای حضور در المپیک پاریس

رئیس فدراسیون کشتی در نامه‌ای خطاب به رئیس اتحادیه جهانی کشتی خواستار حضور سعداله یف کشتی گیر روس در المپیک پاریس شد.

در پی تصمیم ناگهانی کمیته بین المللی المپیک در خصوص عدم صدور مجوز به عبدالرشید سعداله یف قهرمان چندین دوره کشتی آزاد المپیک و جهان از روسیه، علیرضا دبیر در نامه‌ای به رئیس اتحادیه جهانی کشتی، اظهار ناراحتی کرد.

دبیر در نامه ای خطاب به نناد لالوویچ نوشت: بر این باور هستیم که تصمیم کمیته بین المللی المپیک در مورد سعداله یف، قطعا دخالت دادن سیاست در ورزش محسوب می‌شود و هیچ دلیل منطقی برای این محرومیت وجود ندارد، چراکه ورزشکاران نیز درست به مانند همه‌ی مردم این حق طبیعی را دارند که از کشور و مردم خود حمایت کنند.

رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: از اتحادیه جهانی کشتی انتظار داریم که تمام تلاش خود را برای لغو این محرومیت انجام دهد، این کشتی گیر که یکی از مفاخر این رشته ورزشی محسوب می‌شود، در رقابت‌های المپیک پاریس حضور داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
آقای دبیر این تصیم ورزشی نیست،پشت این تصمیم سیاست خوابیده،بخدا اگر نابغه کشتی ایران بود عمرا روسهای منفعت طلب و ظالم به نفع ما این کار می گردند،در ضمن بهترین وقت بود که در نبود روسها ما در تیمی و انفرادی بچه های دیار پارسی بدرخشان.درود بر شرف ورزشکار پهلوان.پهلوانان هرگز نمی میرند.در برابر اسطوره ای بنام تختی و دیگران سعداله اف کیلیو یی چند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
واقعا من خودم این ابرمرد و نابغه کشتی رو میبینم لذت میبرم عدالت در هرجای جهان که باشه چه ایرانی و چه غیر ایرانی فرقی نداره بسیار والاست و مهم انسانیت و روح جوانمردیه.
آخرین اخبار