روایت واشنگتن پست از راه‌حل ترامپ برای حل درگیری اوکراین

واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد ترامپ قصد دارد اگر به کاخ سفید رسید جنگ اوکراین را با سپردن بخشی از این کشور به روسیه، حل کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است که می‌تواند با فشار بر کی‌یف برای واگذاری کریمه و دونباس به روسیه، به درگیری در اوکراین پایان دهد.

واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه خصوصی گفته است که می‌تواند با فشار بر اوکراین برای واگذاری برخی از سرزمین‌های خود به جنگ روسیه در اوکراین پایان دهد. پیشنهاد ترامپ شامل وادار کردن اوکراین به واگذاری کریمه و منطقه مرزی دونباس به روسیه است.

نکته قابل توجه این است که ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود بار‌ها قول داده بود که با پیروزی در انتخابات، اوضاع اوکراین را حل کند. ترامپ تاکید کرد که می‌تواند مشکل فوق الذکر را حتی قبل از مراسم تحلیف حل کند.

ژانویه گذشته،  ترامپ اعلام کرد که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه کنار می‌آید و در صورت رسیدن دوباره به کاخ سفید، به حل سریع درگیری در اوکراین کمک خواهد کرد.

کریمه در مارس ۲۰۱۴ پس از برگزاری رفراندوم مردمی در آنجا درپی کودتا در اوکراین، به روسیه پیوست. در همه پرسی سال ۲۰۱۴، ۹۶.۷۷ درصد از رای دهندگان در کریمه و ۹۵.۶ درصد در سواستوپل از پیوستن به روسیه حمایت کردند.

همه پرسی در مورد الحاق جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک و استان‌های خرسون و زاپوروژیه به روسیه از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. پس از همه پرسی مشخص شد که ۹۹.۲۳ درصد از شهروندان دونتسک و همچنین ۹۸.۴۲ درصد از شهروندان لوگانسک لرای پیوستن به روسیه رای مثبت دادند. رای مثبت دادند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار