تشکیل شبکه مردمی سازی دولت در چهارمحال و بختیاری

دستیار استاندار چهارمحال و بختیاری در امر مردمی‌سازی دولت گفت: در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، شبکه مردمی‌سازی در این استان شکل گرفته است.

جمال الدین خدابخشی اظهار داشت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در چهار ساحت تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت، مردم باید وارد میدان شوند و ایفای نقش کنند به همین منظور دستیاران فرمانداران در موضوع مردمی‌سازی دولت در بیشتر شهرستان‌های استان به جز یکی یا دو مورد معرفی و در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ماموریت ستاد حکمرانی مردم و دستیاران فرمانداران در بحث مردمی‌سازی دولت شناسایی جریان‌های حلقه‌های میانی در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها به شمار می‌رود که هم‌اکنون این جریان‌ها در حال فعالیت هستند.

خدابخشی  گفت: ستاد حکمرانی مردم و دستیاران فرمانداران در بحث مردمی‌سازی دولت شناسایی اقدام‌هایی است که می‌شود در حوزه‌های مختلف به مردم واگذار کرد.


بیشتر بخوانید


وی تاکید کرد: به طور مثال در حوزه اقتصادی اگر فعالیتی وجود دارد که می‌شود مردم آن‌را انجام دهند روان‌سازی و کار‌ها و فعالیت‌ها به مردم واگذار شود.

خدابخشی با اشاره به اینکه تمام تاکید شبکه مردمی‌سازی دولت این است که دولت نباید تصدی‌گری کند، گفت: وظیفه دولت باید روان‌سازی، نظارت و هدایت باشد و کار را به دست مردم بسپارد اگر این اقدام‌ها انجام شود قدم بزرگی در این راستا برخواهیم داشت.

وی در امر مردمی‌سازی دولت، تصریح کرد: مردمی‌سازی به معنی این است که کار‌ها را در قالب تشکیل تعاونی‌ها، برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به مردم سپرد.

خدابخشی افزود: تمام حرف و کلام فعالان بحث مردمی‌سازی دولت این است که مردم باید در تمام شئون حکمرانی ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مردم باید در چهار ساحت تصمیم‌سازی، تصمیم گیری، اجرا و نظارت وارد میدان شوند و به ایفای نقش بپردازند.

خدابخشی ادامه داد: ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی، گرو‌های مردمی و کنشگران در حل مسائل حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از هدف‌های اصلی ستاد مردمی‌سازی دولت به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار