برگزاری مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در شهرستان کوهرنگ+تصاویر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری (BHCu) استان در روستا‌های محروم شهرستان کوهرنگ با هدف ارائه خدمات پزشکی برگزار شد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: هر سال مانور‌های مختلفی اعم از مانور بهداشت و درمان اضطراری BHCU از سوی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود که امسال نیز همزمان با ماه مبارک رمضان این مانور در روستا‌های امیرآباد، صالح آباد و روستا‌های تابعه شهرستان کوهرنگ برای ارائه خدمات درمانی انتخاب شد.

وی افزود: دو پزشک عمومی، یک پزشک متخصص ارتوپدی، دو روان‌شناس و مشاور، یک مشاوره تغذیه، یک متخصص مادر و کودک (مامایی) در تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری حضور داشتند.

مثنوی با اشاره به برپایی داروخانه در این روستاها، اضافه کرد: پک‌های بهداشتی برای بانوان، لوازم بهداشتی، خمیردندان، و مسواک برای کودکان و دارو‌های مورد نیاز به صورت رایگان در بین مردم مناطق محروم شهرستان کوهرنگ توزیع و آموزش بهداشت دهان و دندان و بهداشت فردی به آنان ارائه شد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: ۲۸۳ نفر توسط پزشک عمومی و ۴۴ نفر توسط پزشک متخصص ویزیت، ۶۱ نفر توسط ماما معاینه شدند و برای ۵۹ بانو خدمات تزریقاتی و برای ۳۷ آقا خدمات تزریقاتی ارائه شد.

مثنوی گفت: همچنین مشاوران تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر، به ۱۹ نفر خدمات روانشناسی ارائه دادند و متخصصان تغذیه تمامی نکات لازم را به هفت مراجعه کننده توضیح دادند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نشان داده است که هرجا و در هر زمان نیاز به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی باشد این نهاد در خدمت مردم است.

عکاس: رضا سمیع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.