کشف سه تُن فرآورده دامی مشکوک به آلودگی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از سه تُن فرآورده دامی مشکوک به آلودگی کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و برای حذف فرآورده‌های ناسالم و غیر بهداشتی به مقدار سه هزار و ۴۶۳ کیلوگرم انجام و با هماهنگی مقام قضایی از زنجیره تأمین و توزیع معدوم شد.

امید خلیل زاده ادامه داد: همچنین از ابتدای اجرای طرح تعداد سه میلیون و ۶۹۸ هزار و ۳۳۳ قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان کشتار و نظارت‌های بهداشتی لازم اعمال شده است.

وی اضافه کرد: نظارت‌های بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاه‌های دامی استان بر تعداد هفت هزار و ۸۴۲ رأس دام سبک و سنگین در طی مدت زمان اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در این ایام اکیپ‌های نظارتی صبح و بعد از ظهر اقدامات نظارتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام شامل رستوران‌های بین شهری، هتل ها، مراکز اقامتی و مراکز مسافرپذیر را در دستورکار دارند.

خلیل زاده ادامه داد: در قالب اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ۸۰ اکیپ ثابت و سیار در استان فعال هستند بر عرضه فرآورده‌های دامی نظارت دارند.

وی گفت: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی مستقر در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با شماره تماس ۲۷۷۸۷۰۱– ۰۴۴۳ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ -۰۴۴ از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۴ تا ۲۰ عصر آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

از تاریخ ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در این استان آغاز شده و تا پایان سفر‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان استمرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.