امام جمعه زنجان:

مشاهده جنایات اسرائیل باید وجدان دنیا را بیدار کند

امام جمعه زنجان گفت: مشاهده جنایاتی که امروز رژیم غاصب اسرائیل بیش از گذشته در غزه انجام می‌دهد، باید وجدان دنیا را نسبت به این موضوع بیدار کند.

 آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن قدردانی از حماسه باشکوه مردم زنجان به خاطر حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، با تاکید بر اینکه مجاهدان خط مقدم در غزه، امروز بیش از هر زمان دیگری به پشتوانه محکم نیاز دارند، افزود: معتقدیم حضور امروز مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس، این پشتوانه محکم را خلق کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم فلسطین به ویژه غزه غیرت‌مندانه در برابر جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل ایستاده‌اند و ثمره آن را نیز خواهند دید، اظهار کرد: آنچه امروز از حضور حماسی و پرشور مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس مشاهده کردیم، تحقق عینی انتظارات بنیان‌گذار مبیر انقلاب اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب و جبهه مقاومت بود که بی‌شک تداوم خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه زنجان با یادآوری اینکه ایستادگی و تسلیم نشدن در برای ظلم یکی از تأکیدات جدی قرآن بوده و مردم مظلوم فلسطین به معنای واقعی کلمه با ایستادگی و مقاومت خود در برابر جنایات رژیم جعلی اسرائیل به این دستور خداوند عمل می‌کنند، ادامه داد: بر همین اساس معتقدیم سکوت در برابر این جنایات جایز نبوده و باعث خواهد شد تا در دنیا جز ذلت چیزی نصیب‌مان نشود.

وی با بیان اینکه آمریکا کشوری است که از گذشته تا به امروز به انحای مختلف از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کرده و امروز نیز مسؤول تقویت نیروی نظامی اسرائیل برای انجام حملات بیشتر در غزه و منطقه خاورمیانه است، تصریح کرد: بی‌تردید همه دنیا به این موضوع واقف هستند که اسرائیل شروع کننده جنایاتی است که امروز تداوم دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه جنایاتی که امروز اسرائیل در ادامه اقدامات وحشیانه خود انجام می‌دهد، باعث شده است تا این اقدامات بر روی میز افکار عمومی دنیا قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همه دنیا امروز به این موضوع واقف هستند که آمریکا از اسرائیل در جنایاتی که علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد، حمایت کرده و به همین خاطر مسؤول این همه کشتار و جنایت است.

وی در ادامه به شکست‌های مفتضحانه اسرائیل در حملات ماه‌های اخیر به غزه اشاره کرد و با بیان اینکه این شکست در دو عرصه اتفاق افتاد، اضافه کرد: اولین شکست اسرائیل در زمان انجام عملیات طوفان‌الاقصی اتفاق افتاد و همه دنیا شاهد فرو ریختن ابهت پوشالی این رژیم بودند. دومین شکست مفتضحانه اسرائیل نیز با تشدید انواع جنایت رقم خورد؛ چرا که این رژیم نتوانست به هیچیک از اهداف برسد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه یکی از اقداماتی که امروز باید در رأس همه امور قرار گیرد، تداوم حمایت همه جانبه و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین است، اظهار کرد: این حمایت بدان معنی است که مسئله فلسطین برای ما ایرانی‌ها یک مسئله سیاسی نبوده، بلکه یک موضوع اعتقادی و ایمانی است، به همین خاطر حضور حماسی در چنین راهپیمایی‌هایی اجازه نخواهد داد موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود.

برچسب ها: روز قدس ، مردم غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.