بارش‌های بهاری، مهمان خراسان رضوی

بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد در بیشتر مناطق خراسان رضوی از امروز جمعه، تا روز‌های میانی هفته آینده پیش‌بینی شده است.

محمد غیوری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز تا دوشنبه هفته آینده در نواحی شمالی و ارتفاعات استان خراسان رضوی در ساعات عصر بارش‌های پراکنده همراه با رعدو برق خواهد بارید.

او افزود: همچنین در این مدت به تناوب شاهد افزایش سرعت وزش باد (به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب) در نواحی بادخیز استان خراسان رضوی، کاهش دید با احتمال خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه احتمال انتقال ذرات غبار از نواحی شمالی و شرقی به مناطق مرکزی استان برای امروز وجود دارد، ادامه داد: در این خصوص هشدار شماره چهار هواشناسی با سطح زرد از سوی این اداره کل صادر شده است.

غیوری بیان کرد: همچنین برای امروز در نواحی شمالی استان به طور موقت دما اندکی کاهش و از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده روند افزایش دما و ماندگاری هوای گرم در بیشتر نقاط استان حاکم خواهد بود و طی روز سه شنبه آینده، هوا اندکی خنک‌تر خواهد شد.

او تصریح کرد: قوچان با بیشینه دمای سه درجه سلسیوس و  سرخس با ۳۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، مشهد در این مدت دمای ۱۰ تا ۲۴ درجه را تجربه کرد.

غیوری تاکید کرد: بیشترین وزش باد نیز در تایباد با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار