معاون وزیر کار:

کالابرگ الکترونیکی ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ایران را پوشش داد

عسگریان گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی که به عنوان یک طرح ملی از سال گذشته در کشور به اجرا درآمده است تاکنون هفت دهک جامعه را زیر پوشش قرار داده است.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به مشهد گفت: دهک‌های یک تا سه جامعه می‌توانند بهره بیشتری از این طرح داشته باشند و از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون در کشور ۹۰ درصد جمعیت دهک‌های یک تا سه و ۸۷ درصد از جمعیت دهک‌های یک تا هفت جامعه خرید کالا را در قالب این طرح انجام داده اند.

وی اضافه کرد: با احتساب مرحله دوم "فجرانه" طرح کالابرگ الکترونیکی که ۱۷ فروردین ماه به پایان می‌رسد، نزدیک به ۹۰ میلیون بسته غذایی بین خانوار‌های دهک‌های یک تا هفت جامعه توزیع شده و در واقع بیش از ۸۰۰ هزار تن مواد غذایی خریداری شده است که نشان می‌دهد اتفاق خاصی در حوزه امنیت غذایی در کشور رخ داده و دسترسی مردم به مواد غذایی آسانتر شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی به گونه‌ای طراحی شده است که ظرف یک ماه بیش از ۵۰ میلیون فاکتور خرید با مغایرت کمتر از نیم درصد تسویه می‌شود و این نشان از وجود زیرساخت کاملی در این بخش دارد که از قابلیت ارتقا و پوشش حوزه‌های جدید برخوردار است.

عسگریان اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی، طرحی خوب و قدرتمند در راستای اهداف اصلی نظام جمهوری اسلامی است که به عموم مردم مربوط می‌شود، دولت یک راهبرد غذایی سه گانه دارد که کودکان، مادران و عموم جامعه را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در این راستا همه کودکان نیازمند امنیت غذایی و تغذیه مضاعف در کشور شناسایی شده اند و در صورتی که از سوی وزارت بهداشت به وزارت کار معرفی شوند، به ازای هر کودک متعلق به خانوار‌های دهک‌های یک تا پنج به میزان ۱۰ میلیون ریال و به ازای هر کودک متعلق به دهک‌های ۶ و هفت، ۶ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

او افزود: مادرانی که نیاز به تغذیه مضاعف دارند نیز در سطح کشور شناسایی شده اند تحت پوشش طرح امنیت غذایی دولت قرار می‌گیرند و اجرای این طرح سه گانه تامین امنیت کودکان، مادران و عموم جامعه در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه می‌یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد میزان مشارکت مردم در طرح کالابرگ الکترونیکی و استفاده از منافعی که متعلق به خودشان است همچنان بیش از ۷۰ درصد بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار