پولیتیکو: اروپا نگران وابستگی فزاینده به LNG آمریکاست

اروپا به طور فزاینده‌ای نگران افزایش وابستگی به گاز طبیعی مایع (LNG) آمریکا در بحبوحه کاهش احتمالی عرضه و افزایش قیمت است.

در ابتدای سال ۲۰۲۴، کاخ سفید از توقف صدور مجوز برای صادرات LNG که در دو سال گذشته به طور فعال جایگزین انرژی روسیه در بازار‌های جهانی شده است، خبر داد و تصمیم اتخاذ شده در شرایط تغییر اقلیم را یک "تهدید وجودی" عنوان کرد. اقدام مربوطه با انتقاد‌هایی از جمله از سوی حزب جمهوری خواهان مواجه شده است. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گزارش داد که تصمیم بایدن «روسیه را تقویت می‌کند» و اروپا را مجبور می‌کند بر صادرات خود تکیه کند.

پولیتیکو در این گزارش توجه خود را به این واقعیت جلب می‌کند که قبل از اتخاذ این تصمیم، در سال ۲۰۲۲ اتحادیه اروپا "شرط بزرگی" روی گاز آمریکا انجام داد و قرارداد‌های زیادی امضا کرد و میلیارد‌ها دلار در زیرساخت‌های لازم برای LNG سرمایه گذاری کرد.

«اروپایی‌ها به‌طور فزاینده‌ای نگران کاهش عرضه و افزایش قابل توجه قیمت‌ها هستند... این تصمیم‌ها اکنون زیر سؤال رفته است - آیا اروپا وابستگی شرم‌آور خود به روسیه را با وابستگی کوته‌بینانه به آمریکا عوض کرده است؟» 

به نوشته این نشریه، اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود و به کاخ سفید بازگردد، به احتمال زیاد وابستگی اروپا به آمریکا در این زمینه افزایش خواهد یافت.

برچسب ها: ال ان جی ، آمریکا ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار