بازدید از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از نیم میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۱۳هزار و ۸۰۱ نفر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین امسال از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده اند.

سعید طالبی‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین امسال ۱۴۲هزار و۶۰۴ نفر در مراکز اقامتی رسمی کهگیلویه و بویراحمد مانند هتل ها، مدارس و اقامتگاه‌های بومگردی اسکان داده شده‌اند.

وی بیان کرد:در روز سیزدهم فروردین ماه امسال ۶۶هزار و ۴۴۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که از این تعداد ۱۳هزار و ۵۳۱ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارگاه بی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، باغ چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان در باشت، شهر تاریخی دهدشت و تفرجگاه‌های دیل و گناوه با بیشترین استقبال گردشگران مواجه شدند.

طالبی پور خاطرنشان کرد:۲هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق مختلف استان آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

دبیر ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمادگی اکیپ‌های هلال‌احمر، سامان‌دهی مراکز اقامتی، بازدید و آماده‌سازی و بهسازی مجتمع‌های خدمات رفاهی، نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی از برنامه‌های مهم این ستاد در استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرشان کرد: هشت نمایشگاه با ۷۰غرفه صنایع‌دستی در ورودی شهر‌های مختلف استان دایر شده تا مسافران ضمن آشنایی با دست ساخته‌های سنتی مردم استان در صورت نیاز برای سوغات از محصولات آنان خریداری کنند.

سعید طالبی پور با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی دایر بود تصریح کرد: دست بافته‌های داری، البسه محلی، ظروف چوبی و سفال، تولیدات ساخته شده از چرم و غذا‌های محلی از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

او بیان کرد: نمایش آداب و رسوم سنتی مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز در کنار این نمایشگاه‌های صنایع دستی استان برای گردشگران نوروزی به نمایش گذاشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.