سفارت ایران در تفلیس:

رژیم صهیونیستی مهم‌ترین تهدید علیه امنیت بین‌المللی است

سفارت ایران در تفلیس اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مهم‌ترین تهدید علیه صلح، ثبات و امنیت بین‌المللی است.

سفارت ایران در تفلیس در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام رژیم جنایتکار صهیونیستی نقض صریح کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در خصوص روابط سیاسی است. این رژیم تروریستی همچنین با تجاوز به حق حاکمیت سوریه و هدف قرار دادن اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد را نقض کرده و موجب تهدید امنیت و ثبات در منطقه شده است.
سفارت ایران در تفلیس ضمن ابراز همدردی با همکاران خود در سفارت ایران در سوریه، شهادت ۷ نفر از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران را به خانواده‌های آنها، رهبر معظم انقلاب، دولت و آحاد ملت ایران تسلیت گفته است.

در این بیانیه عنوان شده است: اکنون بیش از هر زمان دیگری ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی که تنها طی ۶ ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رسانده، آشکار شده است.

این بیانیه می‌افزاید: رژیم صهیونیستی مهم‌ترین تهدید علیه صلح، ثبات و امنیت بین‌المللی است و ضروری است تا اعضای جامعه جهانی ضمن محکومیت صریح اقدامات جنایتکارانه این رژیم، از همه ابزار‌های خود برای پاسخگو کردن آن استفاده کنند.

این سفارتخانه یکبار دیگر بر عزم تزلزل ناپذیر جمهوری اسلامی ایران برای ایستادگی در برابر تروریسم و دفاع از مظلومان تأکید کرده است.

در پی حمله موشکی روز دوشنبه ۱۳ فروردین رژیم صهیوتیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در این حمله خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار