از کشف کالای قاچاق تا دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف یک دستگاه وانت و کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ رحمت اله ارجمندی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوار بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی کوار در جهت اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد زیادی کالای قاچاق از جمله دستگاه تتو، کابل برق، پدال، آدابتور و کارتریج پلاستیکی قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در بوانات 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بوانات، از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۱۰ کیلو گرم تریاک خبر داد. 

سرهنگ محمد قاسم دهقان نیک جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بوانات، اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را جهت بررسی بیشتر توقیف کردند.

او بیان کرد: پس از بازرسی دقیق از خودرو توقیفی، مقدار ۱۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک که در صندوق عقب آن جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ دهقان نیک گفت: در این رابطه ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به همراه مواد مکشوفه تحویل مرجع قضایی شدند.

دستگیری فرد شرور در فسا

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری یک فرد شرور خبر داد که به اتهام ضرب و جرح یکی از شهروندان با سلاح سرد، تحت تعقیب پلیس بود.

سرهنگ محمد رضائی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر مجروح شدن او با سلاح سرد توسط یکی از اراذل و اوباش محل و همدستش، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس شهرستان فسا قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی، ماموران پلیس تحرکات متهمان را زیر نظر قرار داده و مخفیگاه آنان را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اراذل و اوباش محل و همدستش در یک عملیات غافلگیرانه توسط پلیس دستگیر شدند، تصریح کرد: متهم ردیف اول در کارنامه کیفری خود سوابق متعددی از جمله درگیری و ضرب و جرح دارد.

عاقبت متهم

کشف ۱۵ فقره سرقت در لامرد 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری ۵ سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی خبر داد.

 سرهنگ محمدرضا رضایی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لامرد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و باغ‌ها در سطح شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی سارقان را شناسایی و در مخفیگاهشان در شهرستان لامرد دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لامرد تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی و باغ‌ها در سطح شهرستان اقرار کردند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف کالای قاچاق در نی ریز

جانشین فرمانده انتظامی نی ریز از کشف تعداد زیادی کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ عظیم اله شریفی جانشین فرمانده انتظامی نی ریز اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی هنگام کنترل حوزه استحفاظی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک وآن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد زیادی کالای قاچاق از جمله انواع شوکر برقی و انواع اسپری فلفلی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند، گفت: ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد ریال برآورد شده است.

خرده فروش مواد مخدر در فسا متوقف شد 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: ماموران پلیس، خودرو خرده فروش مواد مخدر را در سطح شهر متوقف کردند.

سرهنگ محمد رضائی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در جهت اجرای طرح آرامش در سطح این شهرستان با هدف تشدید برخورد با خرده فروشان و در پی گزارش مردمی مبنی بر خرده فروشی مواد مخدر توسط فردی با خودرو پراید، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار گشت پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از شناسایی خودرو و تائید صحت موضوع، ماموران با علائم هشداری به راننده دستور توقف را صادر کردند که راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از دقایقی تعقیب و گریز، با اقدام تخصصی پلیس، ناگزیز به توقف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه راننده هنگام فرار چند بسته مواد مخدر را بیرون از خودرو پرتاب کرد، گفت: در بازرسی از خودرو ۲ بسته مواد مخدر کشف و متهم با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

نتایج اجرای طرح آرامش در پاسارگاد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از اجرای طرح آرامش با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رسول ایزدپناه جانشین فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: در جهت ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح آرامش با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در سطح شهرستان پاسارگاد به اجرا در آمد.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح، ۵ سارق اماکن خصوصی و ۳ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۱۲ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند.

 جانشین فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: در این رابطه تعدادی از اموال مسروقه متعلق به شاکیان همراه با آلات و ادوات استعمال مواد مخدر در بازرسی از مخفیگاه و پاتوق خرده فروشان کشف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.