کارشناس مسائل بین‌الملل:

سازمان ملل باید جلوی توحش‌ صهیونیست‌ها را بگیرد

یزدان پناه گفت: حمله صهیونیست‌ها به سفارت ایران در دمشق نشان می‌دهد که آن‌ها خود را از هر قاعده‌ای در نظام بین‌الملل مستثنی می‌دانند.

کیومرث یزدان پناه کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران  اظهار کرد: حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها که مکانی خاص و بین المللی است و در چارچوب قوانین بین المللی منع شده است و این حمله نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها خود را از هر قاعده‌‌ای در نظام بین الملل مستثنی می‌دانند و در استمرار توحش خود دست به چنین اقداماتی می‌زنند. این وظیفه سازمان ملل متحد است که در این زمینه‌ها اقداماتی عمومی انجام دهد و جلوی اینگونه توحش تمام عیار صهیونیست‌ها را بگیرد.

وی ادامه داد: اما این که چرا صهیونیست‌های کودکش در این زمان به این شکل عمل می‌کنند دلیلش استیصال آن‌ها در جنگ با جبهه مقاومت است. آن‌ها تصور می‌کردند در این جنگ ظرف ۴۰ روز بساط محور مقاومت را بر می‌چینند و حزب الله را جمع و جور می‌کنند، اما اکنون ۶ ماه از آن جنگ نابرابر گذشته و نه تنها به اهداف خود نرسیده‌اند بلکه خود هم اظهار کرده اند که باید پرچم تسلیم را بالا ببرند.

وی افزود: به نظر می‌رسد به دلیل فشار  نیرو‌های مقاومت در یمن و همچنین مقاومت در سایر جبهه‌ها آن‌ها عصبانی هستند و از سر استیصال به مناطقی حمله می‌کنند تا جمهوری اسلامی دست از حمایت از مقاومت بردارد و یا افکار عمومی را در کشور‌هایی مانند سوریه بشورانند تا دولت سوریه‌ هم دست از حمایت از مقاومت بردارد. نکته بعد که باعث می‌شود صهیونیست‌ها بخواهند جبهه جنگ را به مناطق دیگری ببرند پذیش شکست در جبهه اول خود یعنی غزه است.

یزدان پناه تاکید کرد: جنایاتی که صهیونیست‌ها در این ۶ ماه اخیر انجام داده اند نشان دهنده آن است توانایی و رویارویی با نیرو‌های نظامی به صورت مستقیم را ندارند و با ترور‌های این چنینی سعی می‌کنند فرار رو به جلو داشته باشند و و همه این‌ها کمک می‌کند تا به این تحلیل برسیم که حیات سیاسی صهیونیست‌ها و جغرافیای آن‌ها رو به پایان است و راه ماندن به هر قیمتی در سرزمین‌های اشغالی برای آن‌ها وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
بله در نهایت محکوم میکنه چی میشه اگر بمب اتم هم بزنند همینه فقط محکوم میکنه آیا آن افراد بر میگردنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
بله‌ ما‌ هم‌ به‌ خانه‌‌ خودمان‌ حمله‌ شود‌ توان‌ پاسخ‌ نداریم‌‌ از‌ پلیس‌ کمک‌ میگیریم‌‌ این‌ عجز‌نتوانی‌ هست
آخرین اخبار