نگرانی آمریکا از استفاده از اطلاعات این کشور در کشتار مردم فلسطین

منابع آگاه از احتمال استفاده اطلاعات نهاد‌های امنیتی آمریکا از سوی اسراییل برای کشتار مردم فلسطین خبر دادند.

آمریکا و متحدان غربی اش بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی در جنگ خونین غزه به شمار می‌روند. با این حال، از آنجا که تل آویو آشکارا در حال نسل کشی فلسطینیان است، واشنگتن اکنون شریک جرم این رژیم در این جنایت است؛ موضوعی که باعث نگرانی مقامات غربی شده است. 

بر این اساس، نشریه وال استریت ژورنال امروز (یکشنبه) به نقل از منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرد: آمریکا اکنون نگران آن است که گسترش به اشتراک گذاشتن اطلاعات محافل امنیتی با اسراییل پس از حمله هفتم اکتبر با کشته شدن غیرنظامیان در جنگ غزه مرتبط باشد. 

این گزارش می‌افزاید: یکی از اصلی‌ترین دلایل نگرانی این است که نظارت مستقل کمی وجود دارد که تایید کند اطلاعات ارائه شده از سوی آمریکا برای انجام حملات هوایی غیرضروری برای کشتار غیرنظامیان و آسیب به زیرساخت‌ها در غزه مورد استفاده قرار نگرفته است. 

جیسون کرو، یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در این باره می‌گوید: آنچه باعث نگرانی من است اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که به اشتراک گذاردن اطلاعات نهاد‌های امنیتی با اسراییل در راستای ارزش‌ها و منافع ملی آمریکا باشد. 

وی با اشاره به تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ غزه، خاطر نشان کرد: در گزارش‌های منتشر شده از سوی دو طرف در مورد تلفات غیرنظامیان، برخی اختلافات بزرگ وجود دارد. 

گزارش وال استریت ژورنال در حالی منتشر شده است که آمریکا به تازگی با اهدای یک بسته کمک‌های تسلیحاتی دیگر به اسراییل شامل بمب‌های ۲ هزار و ۵۰۰ پوندی به این رژیم موافقت کرده است. همچنین قرار است جنگنده‌های جدید اف ۳۵ نیز به اسکادران هوایی رژیم صهیونیستی اضافه شود.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار