تئاتر آذربایجان‌غربی زیرساخت‌های مناسبی ندارد

تئاتر آذربایجان‌غربی با وجود برخورداری از پتانسیل‌های بالای انسانی فاقد زیر ساخت‌های لازم است چنانکه نبود سالن‌های تخصصی، پلاتو، سیستم‌های صوتی مانعی بر سر راه هنرمندان تئاتر استان است.

امید خاکپور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان‌غربی گفت: این استان به عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان در حوزه تئاتر از افراد دارای تحصیلات آکادمیک، افراد شاخص و با تجربه برخوردار است چنانکه دارای نویسنده و کارگردان‌های با تجربه‌ای است که می‌توانند تئاتر استان را به خوبی مطرح کنند.

وی ادامه داد: چنانکه پارسال جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و استانی با حضور پرشور هنرمندان برگزار شد.

خاکپور ادامه داد: در صورت ایجاد زیر ساخت‌های لازم و مناسب و برخورداری تئاتر استان از سالن‌های تخصصی، آذربایجان‌غربی نه تنها ظرفیت تبدیل شدن به قطب تئاتر کشور بلکه قدرت تبدیل شدن به قطب تئاتر بین المللی را دارد.

رییس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین مرزی بودن استان و همجواری آن با چند کشور همسایه این فرصت را می‌دهد که به تبادلات فرهنگی پرداخته و گروه‌های نمایشی استان‌های هجوار کشور‌های همسایه دراستان یکدیگر حضور یابند.

خاکپور افزود: با وجود امکانات کم و خلا‌های موجود، سال گذشته سی و دومین جشنواره تئاتر استان، طنز قیزیل جام نقده، مونودارم مهاباد، اتود‌های نمایشی در بوکان و نمایشنامه خوانی در پیرانشهر برگزارشد.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان افزود: آذربایجان‌غربی به لحاظ عملکرد و فعالیت، جزو استان‌های فعال و شاخص کشور بوده و ۸۵ نمایش در استان طی پارسال اجرا شده است.

خاکپور با بیان اینکه پارسال سه اجرا در ترکیه و ۲ اجرا در عراق برگزارشد، گفت: همجواری با کشور‌های همسایه باعث می‌شود تا درمناسبت‌های مختلف گروه‌های تئاتر کشور‌های همجوار در استان حضور یافته و به اجرا بپردازند و همچنین گروه‌های نمایشی این استان نیز در کشور‌های همجوار اجرا داشته باشند.

وی افزود: این تعاملات و رفت و آمد‌ها و اجرا‌ها باعث می‌شود تئاتر استان رونق مضاعفی یافته و به عبارتی آذربایجان غربی تبدیل به قطب تولید آثار ارزشمند در حوزه تئاتر شود.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین آذربایجان غربی از هنرمندان توانمندی در حوزه تئاتر برخوردار است که با تولیدات فاخر خود بسیاری اوقات به جشنواره‌های منطقه ای، ملی و بین المللی راه یافته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.