آیین احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه برگزار شد

آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بامداد شنبه دهم فروردین‌ماه با حضور گسترده زائران و مجاوران در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.

در نخستین شب از لیالی پُر خیر و برکت قدر، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شهر قم به‌ویژه حرم بانوی کرامت و مسجد جمکران میعادگاه منتظران امام عصر (عج) شاهد خیل عظیم مومنان خداجو برای برپایی مراسم احیا بود.

حرم حضرت معصومه کانون اصلی این آیین پرفیض معنوی بود و جمع کثیری از زنان، مردان و جوانان در صحن‌ها، رواق‌ها، شبستان‌ها و معابر مُشرف به این مکان مقدس اجتماع بزرگی را شکل دادند.

شب‌زنده‌داران با خواندن دعای ظهور امام زمان و قرائت دعای جوشن کبیر، ندای حزن‌انگیز الغوث الغوث را زمزمه نموده، و شفای عاجل بیماران را از درگاه خداوند متعال طلب کردند.

حاضران با دیدگانی پر از اشک و قلب‌هایی شکسته، قرآن کریم را بر سر‌های خود گذاشتند، و با ذکر العفو العفو و اسامی نورانی و مقدس اهل بیت، برای آمرزش و بخشایش گناهان همچنین رفع گرفتاری‌ها و مشکلات جامعه، و رهایی مستضعفان از بند مستکبران دست به دعا برداشتند.

در این آیین که با سوگواری ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی‌بن‌ابیطالب (ع) همراه بود، عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه طی سخنانی، هزاران کودک و زن فلسطینی که با دهان روزه و با گرسنگی و سختی، دچار یک رژیم غاصب فرعونی و سفاک شده‌اند را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در تاریخ سابقه ندارد که در ۶ ماه، تعداد زیادی کشته شوند و این همه خسارت به بار آید.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی همچنین با دعا برای مظلومان غزه افزود: از خدا می‌خواهیم به برکت امام عدالت امیرالمومنین (ع)، زوال رژیم صهیونیستی و نابودی ستمگران و سفاکان فرا برسد.

این کارشناس دینی شب قدر را فرصتی برای تغییر، تحول، جبران و آشتی با خدا دانست و بیان داشت: همه ما به یک تذکر و یک تحول نیاز داریم.

رفیعی با بیان این نکته که قرآن کریم مرض‌های اعتقادی و اخلاقی مانند کفر، نفاق، فسق و فجور، جهل، نسیان و فراموشی و غفلت را مورد نکوهش قرار داده است تصریح کرد: در میان این امراض اعتقادی، غفلت و بی‌توجهی و بی‌دقتی از همه بدتر است و ریشه همه این مرض‌هاست و ممکن است همه به آن مبتلا شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار