رفع موانع پیش روی ثبت جهانی روستای پالنگان تا دو ماه آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از تلاش مسئولان برای رفع موانع پیش روی جهانی شدن روستا تاریخی پالنگان تا دو ماه آینده خبر داد.

کیومرث حبیبی با حضور در روستای تاریخی پالنگان در دومین جلسه شورای راهبری تکمیل پرونده روستای جهانی گردشگری پالنگان با حضور مدیران ادارات مربوطه در محل فرمانداری کامیاران شرکت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده ۸ روستای منتخب کشور برای ثبت جهانی نهایی می‌شود و ضرورت دارد در مدت‌زمان باقیمانده با بررسی فرایند ثبت این روستای تاریخی و ارائه راهکار‌های جامع، اقدامات لازم انجام شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه گردشگری روستای پالنگان انجام شده است و ضرورت دارد با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این منطقه، کار‌های بیشتری برای معرفی کردستان به دنیا انجام دهیم.

حبیبی عنوان کرد: باید با همکاری ادارات مربوطه در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله روشنایی معابر، ایجاد شیب‌راه‌ها به جای پله، انتقال فاضلاب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ایجاد حفاظ در مسیر کانال آب رودخانه و همچنین فراهم نمودن زمینه رفاه حال مسافران و گردشگران گام برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.