آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه

فیلیپ لازارینی اعلام کرد: آنروا اکنون تا پایان ماه مِی منابع لازم برای ادامه امدادرسانی‌ها در غزه را در اختیار دارد.

رژیم صهیونیستی با وارد کردن اتهامات بی اساس به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا، در تلاش است حمایت‌های کشور‌های غربی از این نهاد را مختل کند. آمریکا و آلمان، دو حامی بزرگ مالی آنروا و از شرکای نزدیک اسرائیل، به دلیل همراهی با تل آویو کمک‌ها به این آژانس را قطع کرده اند، موضوعی که می‌تواند آنروا را در بلند مدت تضعیف کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلیپ لازارینی، مدیر کل سازمان آنروا امروز (سه شنبه) اعلام کرد این نهاد علی رغم قطع کمک‌های بین المللی، اکنون منابع کافی برای انجام عملیات امدادرسانی در غزه تا پایان ماه مِی (اوایل خرداد ماه) را دارد. 

وی در این زمینه به خبرنگاران گفت: تنها چیزی که امروز می‌توانم به شما بگویم این است که تا پایان ماه مِی می‌توانیم به عملیات امدادرسانی خود در غزه ادامه دهیم. این در حالی است که یک ماه پیش برآورد من این بود که تنها یک تا دو هفته می‌توانیم امدادرسانی به مردم جنگ زده در این باریکه را ادامه دهیم. 

لازارینی افزود: این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که سازمان آنروا اکنون در چه وضعیت بد مالی قرار دارد. ما برای ادامه کمک رسانی‌ها به غیرنظامیان به کمک‌های بین المللی وابسته هستیم. 

تامین منابع مورد نیاز آنروا پس از آن صورت می‌گیرد که برخی کشور‌های غربی همانند کانادا، سوئد، فنلاند، و استرالیا، که در ابتدا اقدام به قطع کمک‌های مالی به آنروا کرده بودند، طی هفته‌های اخیر بار دیگر کمک رسانی‌ها به این آژانس را از سرگرفتند. 

لازارینی در این باره خاطر نشان کرد: من امیدوار هستم که کشور‌های غربی بیشتری اهدای کمک‌های مالی خود به آنروا را از سرگیرند. تصمیم جدید اسرائیل برای جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی به شمال غزه توسط آنروا، با هدف جلوگیری از نجات مردم از گرسنگی گرفته شده است.

از زمانی که رژیم صهیونیستی ۱۲ تن از ۱۳ هزار کارمند آنروا را متهم به همکاری در حمله هفتم اکتبر کرده است، کشور‌های غربی از جمله آمریکا اهدای کمک‌های مالی خود به این نهاد را قطع کرده اند.

برچسب ها: جنگ غزه ، آنروا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار