رکورد تردد ناوگان بین‌المللی از مرز لطف‌آباد با ترکمنستان شکسته شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۱۵۶ هزار و ۳۰۷ دستگاه ناوگان حمل و نقل بین‌المللی پارسال از پایانه مرزی لطف‌آباد این استان به کشور ترکمنستان تردد داشته‌اند .

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این تعداد ناوگان تجاری ایرانی و خارجی حامل ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۴۸ تن کالا از پایانه مرزی لطف‌آباد تردد داشته‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۶۳ درصدی داشته است.

او با اشاره به فعالیت ۲۸ ساله پایانه مرزی لطف‌آباد، افزود: در سال ۱۳۹۳ و در اوج تردد‌ها ناوگان تجاری به ناچار تا ۱۶ شب توقف در این پایانه توقف داشته اند که در سال ۱۴۰۲ با وجود ثبت رکورد جدید این توقف به ۶ شب کاهش یافته بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه روند افزایشی تردد از پایانه مرزی لطف آباد در امسال ادامه می‌یابد، ادامه داد: اقدامات صورت گرفته با هدف همگرایی اقتصادی با کشور‌های همسایه توسط دولت سیزدهم و برگزاری نشست‌های مشترک با ترکمنستان و کشور‌های آسیای مرکزی از عوامل توفیق در کسب این رکورد تاریخی بوده است.

شهامت با اشاره به اقدامات انجام شده در مرز زمینی لطف آباد با هدف ارتقاء و تسهیل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی، بیان کرد: پیگیری برای استفاده از ظرفیت زمین مجاور پایانه مرزی برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری به منظور کاهش ترافیک محوطه‌ها و روان‌تر شدن تردد‌ها از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

او تصریح کرد: همچنین اجرای موفق طرح‌های تسریع در تردد ناوگان در ایام خاص از جمله ماه پایانی سال میلادی و شمسی، پیگیری و اخذ مجوز اصلاح «قوس مسیر» خروج از سردرب به سمت نقطه صفر مرزی و رفع مشکلات مرزی در جلسات کمیته هماهنگی از دیگر اقدامات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار