بیش از ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بازدید نوروزی از جاذبه‌های گلستان ثبت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از ثبت بیش‌از ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بازدید از جاذبه‌های استان در طرح نوروزی خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (۵ فروردین‌ماه) ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۶ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۲۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

او گفت: ۵۰۳ هزار و ۷۸۴ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۳۵۹ هزار و ۵۶۷ نفر نیز از اماکن تاریخی، ۱۴۵۴ بازدید از موزه‌ها، ۴۰۷ هزار و ۸۸۲ بازدید از اماکن تفریحی، ۴۰ هزار و ۸۵۲ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۱۶۸ هزار و ۹۲۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

ساوری گفت: در این مدت ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

او با اشاره به این‌که در این مدت ۱۰۰ هزار و ۶۷۳ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی با ۲۴ هزار و ۹۸۶ نفر-شب اقامت بیش از ۱۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۵۳ هزار و ۳۵۱ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند؛ و ۱۶۵۹ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان یافتند.

برچسب ها: بازدید ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.