افشاگری رسانه‌های اروپایی درباره عملیات مرگبار مرزبانی فرانسه علیه مهاجران

انتشار اسناد و فیلم‌های جدید توسط چندین روزنامه اروپایی از اقدامات مرگبار نیرو‌های مرزبانی فرانسه علیه مهاجران در کانال مانش پرده برداشت.

انتشار اسناد و فیلم‌های جدید توسط چندین روزنامه اروپایی، از اقدام‌های تهاجمی و مرگبار نیرو‌های مرزبانی فرانسه علیه مهاجران با تامین مالی انگلیس در کانال مانش پرده برداشت.

به نقل از روزنامه گاردین، فیلم‌های تازه به‌دست‌آمده و اسناد فاش شده از سوی روزنامه‌های آبزرور، لوموند و اشپیگل نشان می‌دهد که نیرو‌های مرزی فرانسه قایق‌های کوچک مهاجران را در کانال مانش با تاکتیک‌های تهاجمی عقب می‌رانند و جان مسافران را به خطر می‌اندازند.

کانال مانش به عنوان یکی از پر رفت‌وآمدترین آبراهه‌های جهان، قسمتی از اقیانوس اطلس است که آن را به دریای شمال پیوند می‌دهد و در شمال فرانسه و جنوب انگلیس قرار دارد.

براساس اسناد افشا شده، پلیس فرانسه با حمایت مالی دولت انگلیس جان مهاجران قایق‌های کوچک را در کانال مانش، با استفاده از تاکتیک‌هایی که به گفته کارشناسان می‌تواند باعث مرگ دسته جمعی شود، به خطر می‌اندازد.

این شواهد تکان دهنده برای اولین بار نشان می‌دهد که پلیس مرزبانی دریایی فرانسه تلاش می‌کند جهت حرکت قایق‌های کوچک را به صورت ناگهانی و به شیوه‌ای تهاجمی تغییر داده و مانع رسیدن آنها به سواحل انگلیس شود.

براساس فیلم‌های منتشر شده و شهادت برخی شاهدان، نیرو‌های فرانسوی با چرخاندن شدید یک قایق حامل مهاجران باعث شدند تا آب وارد قایق کوچک شود. فیلمی دیگر نشان می‌دهد که چگونه نیرو‌های مرزبانی فرانسه مسافران را با اسپری فلفل تهدید به بازگشت می‌کنند.

در ویدئویی دیگر هم نیرو‌های فرانسوی از کشتی گشتی که براساس اسناد افشا شده با بودجه دولت انگلیس خریداری شده است، قایق مهاجران را سوراخ کرده و آنها را مجبور به شنا می‌کنند.

گفته می‌شود مقام‌های فرانسوی اگرچه پیش از این درخواست انگلیس را برای جلوگیری از ورود مهاجران به سواحل این کشور رد کرده اند، اما شواهد نشان می‌دهد که استفاده از اقدامات تهاجمی علیه مهاجران از تابستان گذشته افزایش یافته است.

گزارش‌ها حاکی است ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس متعهد شده تا قایق‌های حامل مهاجران در حال عبور از کانال مانش را متوقف کند و به فرانسه نیز قول داده است تا برای مراقبت بیشتر و نگهبانی مرزی صد‌ها میلیون پوند پرداخت کند.

چهارشنبه هفته گذشته نیز لایحه ایمنی دولت رواندا (پناهندگی و مهاجرت) در مجلس اعیان انگلیس برای بار چندم شکست خورد و برنامه سوناک برای انجام پرواز به این کشور آفریقایی به منظور انتقال مهاجران تا بعد از عید پاک (۳۱ مارچ مطابق با ۱۲فروردین) به تعویق افتاد.

وزرای کابینه سوناک مدعی هستند که این لایحه به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر مهاجرانی که قص دارند از شمال فرانسه به انگلیس بیایند، عمل می‌کند.

پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص عملیات تهاجمی نیرو‌های فرانسوی، ۲ منبع ارشد نیروی مرزی انگلیس تایید کردند که این تاکتیک‌ها می‌تواند منجر به کشته‌ها و جراحات متعدد شود.

یکی از مقام‌های عملیاتی نیروی مرزی انگلیس در همین زمینه گفت: «اگر تیغه‌های کشتی گشت پلیس فرانسه با قایق مهاجران تماس پیدا کند، آن را به ۲ نیم تقسیم می‌کند».

از سوی دیگر، چند منبع آگاه در وزارت کشور فرانسه فشار دولت انگلیس بر پلیس دریایی فرانسه برای جلوگیری از خروج قایق‌های کوچک از آب‌های فرانسه را «شدید» و «بی‌وقفه» توصیف کردند.

براساس گزارش ها، انگلیس از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون پوند به فرانسه برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی اختصاص داده است.

در این میان سخنگوی وزارت کشور انگلیس اعلام کرده است که هر کاری که لازم باشد برای پایان مهاجرت غیرقانونی از کانال مانش انجام می‌دهد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما همچنان متعهد به ایجاد موفقیت‌هایی هستیم همانگونه که شاهد کاهش بیش از یک سوم ورودی‌ها در سال گذشته بودیم. ما نه تنها قوانین و توافقنامه‌های دشوارتری را با شرکای بین المللی تعریف کرده ایم، بلکه به همکاری نزدیک با همتایان فرانسوی خود که به شیوه‌ای خستگی ناپذیر برای نجات جان انسان‌ها و توقف قایق‌ها تلاش می‌کنند، ادامه می‌دهیم».

منبع: ایرنا

برچسب ها: کانال مانش ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
چیزی که عوض داره گله نداره




ف چند قرن بدون اجازه به تمام نقاط دنیا دست درازی کردید و هر آنچه که که خلاف انسانیت بود کردید و اکنون تحمل ورود چند فرد که به قصد نوکری پیر پاتال هایتان می آیند ندارید ؟ منابع ومعادنش را مفت غارت می کنید و نخبه هایشان را گلچین میکنید ، تجاوز به جهان را حق خود می دانید اما حق سایرین فقط مرگ و یا خدمتگذاری شما ها است؟ لعنت خدا بر این همه سبوعیت شما و شما خود خواهان خود پرست شیطان صفت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
متاسفانه مشکل حضور اتباع خارجی از عامل همان مشکل افراد داخل کشور است ، عدم شفافیت مالی و اقتصاد . شفافیت مالی اتباع خارجی و ایرانی فقط با شفافیت بانک ها درست می شود . به جای جنگ روانی سر نژاد پرستی و مهاجرین ، بانک ها و وزارت نفت را شفاف کنید ، حقوق و مزایا را شفاف کنید تا شفافیت اتباع خارجی و مهاجرین درست شود ، اگر مدیر و کارمندی شفافیت مالی داشت زیر بار قبول عدم شفافیت اتباع خارجی نمی رود . زیر بار به کار گیری غیرقانونی اتباع خارجی به جای کارگر ایرانی، نمی رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
واو ، چه مغزی داریم در ایران ، مفرغ زنگ زده زیر خاکی عصر حجر ، نقشه کش دوران پارینه سنگی ،
مواظب خودت باش ، شاید به عنوان عتیقه علم اقتصاد بدزدنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
اصل قضیه رو نمیگن یعنی غرق کردن قایقهای پناهجوها با غواص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چیزای خیلی مهمتری هم بوده که نمیگه از جمله غرق کردن قایقای پر از زن و بچه مهاجرا توسط غواصاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
بهترین کار رو در جهت تامین امنیت مردمش میکنه مثل شما نیست که روزی 4500 تا افغانی غیر مجاز راه میدین بیان توی کشور و سر کارگردانمون رو گوش تا گوش ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
کارگردانتون می خواست حقشون را می پرداخت و یا اصلا کارگر نمی گرفت! کرگر تمام گنجش همان پولی است که عصر بعد اتمام کار از صاحب کار می گیرد و شب به خورد کودکانش می دهد و فردا روز از نو روزی و نوکری از نو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
ایا هیچکدوم از این روزنامه ها بسته شدن ؟ یا سردبیر هاشون زندانی شدن ؟ یا به جرم افشای اطلاعات جریمه شدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
آیا شما ده خاطر این ارتجیف دهانتان بسته شد؟ یا پدر و مادر اختلاسگر و احتکار کننده زندانی شدن ، یا به ادعای این که در ایران آزادی نیست اغتشاش و آشوب و بی ناموسی وسلیطه گری می کنید و باز دو قلت و نیمتان باقی است !
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۱۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
فرانسه پیشتاز در خباثت و جنایت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
اروپا و آمریکا و کانادا هر سه سکوی قهرمانی و نایب قهرمانی و مقام سوم جنایت و خیانت را قرن ها است که تصاحب کرده و ول کن نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
end رحم و شفقت لیبرال دموکراسی غربی با صهیونیست های جانی چه فرقی میکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
فرقشان در دو موضوع است
1 - آنها در جنایت قرن ها سبقت درخشان دارند و الگو و استاد کار می باشند
2- امروزه آن ها نظریه پرداز و تولید کنندگان تسلیحات هستند و اسرائیلیان مقلد و مجری می باشند
آخرین اخبار