فضای معنوی در سایه برپایی محافل قرآنی

کارشناس مذهبی گفت: ماه رمضان، ماه مهمانی و مهربانی خدای متعال است و گل سرسبد این ماه انس و تدبر در قرآن است.

محمد نیک‌فرجام  بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی و مهربانی خدای متعال است و گل سرسبد این ماه انس و تدبر در قرآن است و فضیلتی که در قرائت قرآن به آن اشاره شده است؛ در هیچ یک از ماه‌های سال وجود ندارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ماه رمضان ماه ذکر، ماه یاد، ماه تاباندن انوار ذکر الهی بر دل‌ها است این را به‌راحتی از دست ندهیم؛ هیچ‌وقت سال دل‌ها این اندازه آماده تلقی انوار هدایت الهی، برکات الهی و رحمت الهی نیستند و این خاصیت ماه مبارک رمضان است.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: این ماه، ماه بخشش، رحمت و مغفرت الهی است و ماه ضیافت الله نام‌گذاری شده است و حضرت سبحان تمام مؤمنین و مومنات را بر سر سفره احسان و مغفرت خود دعوت کرده و با خواندن قرآن رزق‌وروزی انسان‌ها هم از نظر معنوی و هم مادی بیشتر می‌شود و تمام زندگی انسان‌ها از برکات نور آیات قرآن است.

وی ادامه داد: رمضان ماه نزول قرآن و تدبر در آیات الهی است؛ برای تلاوت قرآن و تفسیر معانی آن باید از افرادی که در این رشته مهارت داشته باشند؛ استفاده کنیم تا از برکات بسیار زیاد آن غافل نشویم؛ حفظ قرآن کریم و قرائت آن در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و قاری‌ها و حافظان بسیار خوبی در استان داریم.

نیک‌فرجام تشریح کرد: قرآن کتاب نجات‌بخش است که با انس‌گرفتن با این کتاب آسمانی می‌توانیم از آثار و برکات فراوان آن بهره‌مند شویم با خواندن قرآن انسان بیشتر به خدا نزدیک و زندگی‌ها نورانی‌تر می‌شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که به لطف خداوند هم حاجات برآورده می‌شود و هم گرفتاری‌ها و مشکلات حل می‌شود؛ زیرا شیطان و شیاطین در غل‌وزنجیر هستند.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصتی مناسب برای بندگی و برقراری ارتباط قلبی با خداوند است؛ فضای ماه مبارک رمضان فضای معنویت و اخلاص است و مسلمانان با حضور در محافل قرآنی می‌توانند ارتباط معنوی خود را با خداوند تقویت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار