خدابنده با ۶۳.۶ میلی متر به عنوان رکورددار بارش در زنجان ثبت شد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: از آغاز فعالیت سامانه بارشی تا صبح امروز چهارشنبه بیشترین میزان بارش در خدابنده به میزان ۶۳.۹ میلی متر ثبت شد که این رقم در زنجان ۴۰.۲ میلی متر بود.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان با بیان اینکه  خدابنده با ۶۳.۶ میلی متر به عنوان رکورددار بارش در زنجان ثبت شد گفت: بر این اساس مجموع بارندگی ایستگاه های هواشناسی استان شامل ۴۳ میلی متر در صایین قلعه، ۴۲.۸ میلی متر در خیرآباد، ۳۷ میلی متر در خرمدره ۳۳.۹ میلی متر در سلطانیه و در گرماب نیز ۳۲ میلی متر بوده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی مجموع بارش ۱۵ روز آینده وضعیت خوبی را در استان نشان می دهد که امیدواریم با تحقق آن به میزان زیادی از مشکلات کم آبی کاهش یابد.

این کارشناس وضعیت جوی اولین روز فروردین در استان را قسمتی ابری با ورزش باد به نسبت شدید تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: بارش هایی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: روز پنجشنبه هفته جاری شرایط به نسبت پایدارتری در استان حاکم خواهد بود اما روزهای جمعه و شنبه بارش های رگباری پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته سلطانی دمای هوا طی روزهای آینده تغییرات محسوسی نخواهد داشت.

این کارشناس ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته قیدار(خدابنده) با ۲ درجه سلسیوس سردترین و چورزق(طارم) با ۱۵.۱ درجه سلسیوس، گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

وی اضافه کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده نیز ۴.۲ و ۱۵.۱ درجه بالای صفر بود و دمای فعلی نیز هفت درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می دهد.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان به هم استانی ها و مسافران نوروزی توصیه کرد با توجه به بارش های سنگین در مناطق غرب و جنوب غرب قبل از عزیمت و برای آگاهی از وضعیت جوی با سامانه هوا گوی هواشناسی ۱۳۴ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.