معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

ظرفیت اقامتی استان سمنان جوابگوی حجم مسافران نوروزی است

قاسمی با اشاره به مهیا بودن زیرساخت‌های گردشگری و ظرفیت آموزش و پرورش و زائرسراها، گفت: نگرانی بابت کمبود فضای اسکان برای گردشگران در این استان وجود ندارد.

قاسمی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: ۲۳ هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیز با ظرفیت هزار و ۳۵۰ تخت، ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جمله ظرفت‌های اقامتی استان سمنان است.

وی با اشاره به ۸۸ خانه مسافر با ظرفیت ۵۶۳ تخت برای پذیرش گردشگران، ادامه داد: ۱۱ مجتمع اقامتی و پذیرایی بین‌راهی با ظرفیت ۱۵۵ تخت پذیرای مسافران در محورهای مواصلاتی استان سمنان است.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۲۵۰ تخت ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان در بخش‌های مختلف از جمله هتل‌ها، مهمانسراها، و اقامتگاه‌های بومگردی است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان اظهار کرد: ظرفیت اقامتی آموزش و پرورش و زائرسراها نیز به ظرفیت اقامتی استان در نوروز افزوده می‌شود که بر این اساس ظرفیت اقامتی استان سمنان کافی است و نگرانی وجود ندارد.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان هزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراریِ ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در تعطیلات نوروزی آمادگی برای اسکان ۵۰ هزارنفر شب در استان سمنان مهیا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.