کاشت بیش از ۳۹۰ هزار اصله درخت در طرح مردمی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۹۰ هزار اصل درخت در استان در قالب طرح کشوری و مردمی کاشت یک میلیارد درخت کاشته شده است.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور سهم استان کاشت و تولید سالانه ۴ میلیون درخت است که پارسال یک میلیون و ۷۵۶ هزار اصله درخت با ظرفیت تولید در ۴ نهالستان تولید شده و با آغاز این طرح ظرفیت نهالستان‌ها به ۲۰ تا ۲۲ رسید و ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار اصله درخت امسال در بخش دولتی تولید شده که سرجمع به تعهد خود استان که ۴ میلیون اصله درخت بوده رسیده ایم.

او افزود: بخش خصوصی نیز هم پای بخش دولتی فعالیت می‌کند و حتی در بحث تولید گاهاً جلوتر است و در فرایند کاشت درخت در این طرح ۱۹۸ پویش مردمی در سطح استان داشته ایم که بیش از ۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم شرکت کرده اند و ۵ هزار و ۴۹۷ هکتار بذر پاشی و ۵۹۸ هکتار نهالکاری داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: همچنین هلال احمر با کاشت ۶ هزار اصله درخت در سطح ۵۳ هکتار، یگان ویژه با کاشت ۳ هزار اصله درخت همکاری کرد و تفاهمنامه مشترکی با سازمان بسیج در سطح کلان داشتیم که از ۸ اسفند انجام و تاکنون بالغ بر ۸۰ هزار گونه میوه ده و ۴۵ هزار گونه غیر میوه ده در سطح استان کاشته اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور کلی در ۳ هزار و ۸۵۱ هکتار زمین کاشت گونه درختی داشته ایم که ۳۹۰ هزار و ۳۱۹ اصله درخت در قالب این طرح مردمی کاشت شد و بیشتر گونه‌هایی کاشت می‌شود که با شرایط آبی استان سازگار باشند.

او عنوان کرد: کاشت درخت‌ها در مناطق تحت مدیریت انجام می‌شود و در بخش مردمی نیز در صورتی که فردی بیش از ۵۰ اصله درخت از ما دریافت کرده باشد، اطلاعات دقیق محل کاشت و روند رشد را گرفته و رصد می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.