حمایت پلوسی از شهرک‌نشینان خواهان برکناری نتانیاهو

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد صهیونیست‌ها خواهان برگزاری انتخابات هستند، اما نتانیاهو به این کار تن نمی‌دهد.

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، در برابر انتقادات از اظهارات او مبنی بر برگزاری انتخابات جدید در رژیم صهیونیستی دفاع کرد و سخنرانی وی را عملی شجاعانه خواند.

براساس گزارش هیل، شومر، بلندپایه‌ترین سیاستمدار یهودی در آمریکا، روز پنجشنبه در سخنرانی خود خواستار برگزاری انتخابات جدید در اراضی اشغالی شد. شومر گفت که نتانیاهو  راه خود را گم کرده است و افزود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی  بیش از حد مایل به تحمل تلفات غیرنظامیان در غزه است که حمایت از این رژیم را در سراسر جهان به پایین‌ترین حد تاریخی رسانده است. 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی روز یکشنبه شومر را  کاملا نامناسب  خواند. نتانیاهو همچنین اظهارات شومر را با دخالت در امور صهیونیست‌ها مقایسه کرد.

 از سویی دیگر پلوسی درباره واکنش نتانیاهو، امروز یکشنبه گفت: واکنش نخست‌وزیر ضرورت سخنرانی چاک شومر را ثابت کرد. سخنرانی چاک شومر یک عمل شجاعانه بود، یک عمل عشقی به اسرائیل.

رئیس مجلس پیشین آمریکا اعلام کرد حتی روز گذشته هزاران نفر در خیابان‌های اراضی اشغالی اعتراض کردند و خواهان انتخابات شدند اما نتانیاهو آن را به تعویق می‌اندازد.

پلوسی ادامه داد: باید به واقعیتی که او این اظهارات را بیان کرد گوش داد، زیرا شهرت اسرائیل به دلیل اتفاقاتی که در غزه می‌افتد در خطر است. دولت اسرائیل باید اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد غزه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
بیش از چند دهه در بالاترین مقام بودی
نانسی عجوزه
چرا هیچ غلطی نکردی و باعث تشکیل کشور فلسیطین
نشدی
حالا که فهمیدی
ایالت 51 امریکا که همان اسقاطیل است
داره نابود میشه و شکست خورده و
ایروی نداشته اش در دنیا رفته و
هر شنبه و یک شنبه تظاهرات علیه اسراییل
در بیشتر کشورهای غرب است
از banker در امدی و نطق در میکنی .واقعا که
آخرین اخبار