ارائه بورسیه‌ تحصیلی و تجارب گردشگری ایران به افغانستان

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از همکاری در زمینه ارائه بورسیه‌های تحصیلی و اشتراک تجارب گردشگری و فرهنگی میان ‎افغانستان و ایران خبر داد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با معاون مالی و اداری این وزارتخانه، بر همکاری در زمینه ارائه بورسیه‌های تحصیلی و اشتراک تجارب گردشگری و فرهنگی میان ‎افغانستان و ایران متعهد شده است.

در ادامه دیدار، موضوعات دیگر نظیر برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، پارک‌های علم و فناوری، صنایع دستی ، ترویج گردشگری و ... هم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در زمینه‌های فوق اعلام گردید.

پیش از این نیز در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با رئیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پروان اعلام شد  در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های علمی، فرهنگی و تحقیقی بین دانشگاه پروان و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و اتاق ایران‌شناسی در دانشگاه پروان نیز ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
منم اگه افغانی بودم میومدم ایران
کار و شغل آماده، فک و فامیلا قبلاً آماده کردن/ دولت بهم چپ و راست کارت سرشماری و اقامت میده/ با ویزا میام ولی بعد از اتمام مهلت غیرقانونی میمونم/ میرم دکتر ولی پول درمان رو میپیچونم/ هر سال بچه میارم و رایگان میذارم مدرسه دولتی ایران/ نون یارانه ای میخورم/ آب و برق و گاز یارانه ای که تو عمرم نداشتم رو تو خونه دارم/آخرشم چند تا فحش به ایرانیا میدم که سرم گرم شه!!!

با این شرایطی که دولت درست کرده به معنی فرش قرمز برای اینهاست. تا اخراج همگانی افغانی ها اجرایی نشود شرایط روز بروز وخامت پیدا میکند.
آخرین اخبار