ارزآوری ۹.۲ میلیون دلاری صادرات دارو و فرآورده‌های دامی در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انواع فرآورده‌های دامی و دارویی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی از این استان به کشور‌های مختلف صادر شد.

محمدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۶ محموله در قالب ۱۳۹ مجوز صادرات ۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ به عراق، عمان و کردستان عراق، ۱۰۰ تن داروی دامی به کشور‌هایی از جمله آذربایجان، گرجستان و افغانستان و ۴۵۰ تن فرآورده لبنی به کشور‌های اوراسیا و حوزه آسیای میانه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه از استان سمنان صادر شد.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و برون‌سپاری خدمات، اظهار کرد: دامپزشکی استان سمنان جزو دستگاه‌های پیشرو در واگذاری خدمات به بخش خصوصی است.

به گفته وی، با توجه به پراکندگی و گستردگی زیاد استان سمنان و محدودیت جذب نیروی انسانی، اداره‌کل دامپزشکی استان از ظرفیت بخش خصوصی برای ارایه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهره گرفت و اکنون ۱۲۴ مرکز خصوصی اعم از داروخانه، کلینیک، مرکز مایه‌کوبی و آزمایشگاه با توزیع متوازن فعال در نقاط مختلف استان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: برون سپاری خدمات این اداره‌کل زمینه اشتغال برای ۳۶۰ نیروی متخصص را در قالب نظام دامپزشکی فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار