پنج مرکز عرضه فرآورده دامی استان سمنان پلمب شد

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: پنج واحد تولید و عرضه فرآورده‌های دامی و پروتئینی غیربهداشتی بهار امسال در استان پلمب شد.

حسینی گفت: بهار امسال ۲۴ پرونده در زمینه تولید و عرضه محصولات دامی و پروتئینی غیر بهداشتی طی بازرسی‌های کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه و تولید در مراجع قضایی تشکیل شد که برای ۱۱ پرونده حکم صادر شد و ۱۳ پرونده در دست اقدام است.

وی ادامه داد: بهار سال گذشته شمار پرونده‌های تشکیل شده در زمینه تولید و عرضه محصولات دامی و پروتئینی غیر بهداشتی در مراجع قضایی استان سمنان ۲۲ پرونده بود که ۱۵ پرونده رسیدگی شد و هفت پرونده در دست اقدام است.

حسینی بیان کرد: ۳۳ محموله غیر مجاز در زمینه حمل دام و فرآورده‌های دامی با نظارت هوشیارانه کارشناسان دامپزشکی بهار امسال شناسایی و توقیف شد.

وی یادآور شد: از مجموع ۳۳ محموله غیر مجاز توقیف شده به وسیله کارشناسان دامپزشکی استان سمنان در بهار امسال ۲ محموله مربوط به حمل غیر مجاز دام سبک و سنگین زنده، هفت محموله مربوط به حمل طیور و ۱۷ محموله مربوط به فرآورده‌های خوراکی و ۶ محموله مربوط به فرآورده‌های غیرخوراکی و یک محموله مربوط به نهاده دامی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار و ۸۴۵ راس دام و هشت میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۲۷ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان سمنان بهار امسال کشتار شد و استان سمنان در زمینه تامین گوشت دام و طیور کمبودی ندارد و مازاد تولید استان در بازار استان‌های همجوار عرضه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار