برف و باران در راه آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه قدرتمند بارشی از عصر دوشنبه بارش برف در نواحی سردسیر و رگبار باران در نواحی گرمسیر استان آغاز می‌شود.

آقای امیدفر با بیان اینکه فعالیت متناوب سامانه بارشی تا عصر جمعه ادامه می‌یابد گفت: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد فعالیت این سامانه موجب بروز مه و وزش باد نسبتا شدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تمامی نواحی استان را فرا می‌گیرد اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، بارش تگرگ و برخورد آذرخش و در مناطق سردسیر و کوهستانی استان کولاک برف، لغزندگی جاده ها، مه گرفتگی و احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و مناطق کوهستانی، انجام اقدامات لازم برای مهار آبگرفتگی و سیلاب‌های احتمالی، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی مناطق سردسیر و کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی را خواستار شد.

آقای امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندباد‌های لحظه ای، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار