نماینده جنبش حماس در تهران:

شرایط حماس برای آتش‌بس شرایطی کاملا منطقی است

قدومی گفت: شاهد این بودیم که چطور به مردمی که برای دریافت کمک‌های غذایی در غزه تجمع کرده بودند حمله شد و آنها را به شهادت رساندند.

خالد قدومی نماینده حماس در ایران گفت: شرایطی که ما برای آتش‌بس داریم شرایطی کاملا منطقی است و دیگران نیز این را تایید می‌کنند.

قدومی در خصوص ارزیابی دلایل احداث بندر جدید غزه توسط آمریکا به بهانه کمک‌رسانی گفت: در مورد طرح آمریکا برای راه‌اندازی بندر غزه باید بگویم که رساندن کمک‌های انسانی از راه هوایی و یا دریایی که در مورد آن این روز‌ها شنیده ایم که حتی ٢ کشتی آماده در راه غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه هستند.

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم این را با روش کمک‌رسانی از طریق کامیون و زمینی که از گذرگاه رفح انجام می‌شود مقایسه کنیم ، انجام این کمک‌ها از راه زمینی ۴ برابر خواهد بود نسبت به راه دریایی و هوایی و شما البته خوب می‌دانید که هدف از این کار ذلیل کردن مردم عزیز و بی دفاع ما در غزه می‌باشد. ما شاهد این بودیم که چطور به مردمی که برای دریافت کمک‌های غذایی تجمع کرده بودند حمله شد و آنها را به شهادت رساندند و اسرائیل مرتکب جنایات جنگی و شهید کردن مردم بی دفاع شد و چندین بار این اتفاق افتاد.

قدومی ادامه داد: آمریکا می‌تواند با توقف حمایت‌ها و فشار سیاسی به رژیم صهیونیستی رویه را تغییر دهد، اما تا به امروز نتوانسته و نخواسته که فشار دیپلماسی علیه رژیم صهیونیستی بیاورد و آمریکا باید حمایت‌های مالی و تسلیحاتی این رژیم را متوقف کند و حتی در کنگره آمریکا هم می‌گویند که دولت بایدن باید این کمک‌ها به اسرائیل را متوقف کند و به نظر بنده این یک بهانه و دروغ از طرف آمریکا است تا چهره سیاسی خود را در نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری کمی بهتر نشان دهد. 

 قدومی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع جهانی بیداری اسلامی در مورد اینکه چرا توافق آتش‌بس تا کنون به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: در مورد طرح آتش بس باید گفت که ۲ مسئله مهم وجود دارد که به نظر بنده دلیل اصلی نرسیدن به توافق است اول مسئله روش تفکر دولت راست گرا و افراط‌گرای نتانیاهو و وزرای کابینه است و با این روش تفکر نمی‌تواند به سراغ مذاکره برود و تا به امروز نتانیاهو و همین طرز فکر دلیل اصلی عدم انجام آتش بس شده است و مسئله دوم تزویر و دورویی آمریکا می‌باشد. همانطور که قبلا عرض کردم اگر آمریکا واقعا خواهان رسیدن به یک توافق آتس بس می‌باشد پس چرا تا به امروز به حمایت‌های نظامی و مالی از این رژیم ادامه داده است و چرا اقدامی عملی، لازم و محکم مانند محاصره اسرائیل از لحاظ دیپلماسی و اعمال تحریم علیه این رژیم را انجام نمی‌دهد. شرایطی که ما برای آتش بس داریم شرایطی کاملا منطقی می‌باشد و دیگران نیز این را تایید می‌کنند که شرایط حماس یک شرایط کاملا منطقی است و بدون این شرایط یعنی توقف کامل جنگ، خروج نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی به صورت کامل از غزه، رفع محاصره از غزه و ورود کمک‌های انسانی، نمی‌شود به سمت مذاکره برای رسیدن به آتش بس رفت.

وی تصریح کرد: لذا به نظر بنده امروز مسئولیت نرسیدن به توافق فقط و فقط به دلیل روش فکری نتانیاهو و حمایت‌های آمریکا از این رژیم است.

 نماینده حماس در تهران درخصوص انتظارات مردم و مقاومت فلسطین از امت اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: انتظار مردم و مقاومت اسلامی فلسطین از مردم و مسلمانان دنیا در ماه مبارک رمضان این است که مردم ما امسال را با شرایط بسیار سختی آغاز کردند که حتی دسترسی به آب آشامیدنی هم ندارند به ویژه در مناطق شمالی غزه. در واقع وضعیت کنونی بسیار سخت و سنگین است و کودکان و زنان در رنج هستند، ولی به یاری خداوند بزرگ و همت و ایستادگی ملت ما و مقاومت، دشمن امروز خسته و مستاصل شده و مقاومت ما امروز به کل مسلمانان این پیام را دارد که در ماه رمضان به فکر مردم فلسطین باشند چرا که این مردم شجاع و بزرگ تا به امروز ایستادگی کرده‌اند و ثابت قدم و برقرار هستند و در میدان، حامی مقاومت بوده و خواهند ایستاد و این بی سابقه است و ضروری است به یاری و کمک این امت اسلام و پیامبر (ص) و مردم مظلوم غزه بیایند.

وی افزود: باید به این مطلب مهم اشاره کرد که کمک‌های انسان دوستانه  باید طبق قوانین بین‌المللی که می‌گوید در دوران جنگ باید کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ تفاهم و مذاکره‌ای در اختیار قرار گیرد،  به دست مردم برسد و گذرگاه‌های مرزی باز شود چرا تا به امروز این گذرگاه‌ها را نتوانسته اند باز کنند.

قدومی همچنین بیان کرد: مردم جهان خارج از هر دین و مذهب و عقیده‌ای و به دلیل انسانیت باید صدای خود را به گوش جهانیان در کمک به مردم فلسطین برسانند و با یکدیگر هم صدا و متحد شوند و دشمنان بدانند که امت اسلام در برابر این دشمن خونخوار که تا به امروز دست از نسل کشی و کشتار برنداشته در کنار یکدیگر هستند و باید از طرف امت اسلامی اقدامی محکم و انسانی برای کمک به مردم مظلوم غزه انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
نماینده مردم فلسطین در ایران باید بیاید اظهار نظر کند. حماس خودش نماینده یک قدرت خارجی در فلسطین است. یک نفر از حماس بیاید و دقیقا مشخص کند که دلیل و نتیجه شروع این جنگ توسط حماس برای مردم ساکن در نوار غزه چه بوده؟؟؟کل نواز غزه را هم تونل ساخته باشند در امان نیستند.و اصلی ترین دلیل این میزان تخریب و ویرانی در نوار غزه تونل های حماس بوده است. . رزیم جنایتکار اسراییل به زن و کودک و بیکناه و غیر نظامی رحم نمی کند. و این بهانه را حماس با اشتباه بزرگش به دست اسراییل داد و باعث و بانی ویرانی نوار غزه و اینهمه شهید کودک و زن و مرد بیگناه شد.
آخرین اخبار