مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت آزادراه زنجان-قزوین هزینه می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اخذ مجوز برگزاری مناقصه برای بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان - قزوین تا ورودی سلطانیه در فاز ۲ با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انتخاب پیمانکار فاز ۲ از ابتدای حوزه استحفاظی آزادراه زنجان- قزوین، ۳۵ کیلومتر در مسیر رفت و ۳۵ کیلومتر در مسیر برگشت در نظر گرفته شده است.

قزوینیان همچنین از اخذ مجوز لکه‌گیری و روکش آسفالت ۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی در استان زنجان خبر داد.

وی این اقدامات را نتیجه تلاش‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان و پیگیری‌های استاندار و مساعدت رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در راستای پیگیری مطالبات مردمی دانست و افزود: مدت زمان اجرای فاز ۲ پروژه بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان- قزوین ۲ ساله بوده و با تکمیل شدن اسناد مناقصه، انتخاب پیمانکار و مساعد شدن شرایط جوی در سال ۱۴۰۳ و آغاز فصل کاری، عملیات اجرایی آن آغاز می شود و در سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد.

این مسوول با اشاره به آغاز فاز یک پروژه بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان- قزوین در سال جاری، افزود: فاز اول این پروژه با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از کیلومتر ۳۵ آزادراه زنجان-قزوین در سال جاری آغاز شده است و اینک با پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.

قزوینیان ادامه داد: فاز اول این پروژه با توجه به مطالعه و کارشناسی صورت گرفته، از انتهای حوزه استحفاظی استان زنجان آغاز شد که شامل شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره است که بیشترین خرابی را داشت و در فاز دوم، تاکید بر ابتدای حوزه استحفاظی استان است که شامل شهرستان‌های زنجان و سلطانیه می‌شود.

وی ادامه داد: روکش آسفالت این آزادراه مطالبه بسیاری از مردم استان و مسافران بود که مجوز برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار با پیگیری‌های فراوان در سال گذشته عملی شد و امسال نیز در فاز دوم، مجوز برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار دریافت شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه برای اجرای پروژه روکش آسفالت باید شرایط آب و هوایی مناسب باشد، گفت: با توجه به طول آزادراه و نیاز محور به لکه‌گیری و روکش، در طول مسیر از روش‌های مختلفی برای سرعت‌بخشی در کارها استفاده می‌کنیم تا امسال بتوانیم بخش عمده‌ای از کار را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.