دستگیری ۳۵۹ شکارچی غیرمجاز در قزوین

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: محیط بانان مناطق حفاظت شده قزوین از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۹ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کرده اند.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: محیط بانان مناطق حفاظت شده قزوین از ابتدای امسال تاکنون هنگام ماموریت‌های خود موفق به شناسایی و دستگیری ۳۵۹ شکارچی غیرمجاز و تشکیل ۳۳۱ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی شدند.

به گفته وی، از میان پرونده‌های تشکیل شده، ۱۰۷ فقره مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب و تعلیف غیرمجاز و همچنین ۲۲۴ فقره نیز مربوط به آلودگی‌های محیط زیست بوده است.

طاهری اضافه کرد: از متهمان حوزه شکار و صید ۱۱ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز (قاچاق)، ۵۸ قبضه سلاح شکاری مجاز و ۷۲۹ مورد نیز از انواع ادوات شکار و صید کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به کشف ۱۴۴ عدد از انواع پستانداران و پرندگان شکار، صید و زنده گیری شده که بعضی از گونه‌های شکار و صید شده از جانوران حمایت شده هم بودند، تصریح کرد: پرونده متهمان و متخلفان دستگیر شده در این ربطه نیز به مراجع قضایی و دستگاه‌های ذیربط ارسال شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت‌های گشت، کنترل و پیشگیری از تخلفات، ۴۴ شکارچی غیرمجاز را قبل از اقدام به هرگونه شکار و صید دستگیر و نسبت به توقیف سلاح، ادوات شکار و صید اقدام کردند.

طاهری اظهار کرد: در مناطق تحت مدیریت استان، ماموران یگان حفاظت طی این مدت همچنین موفق به شناسایی، جلوگیری از تعلیف و اخراج بیش از ۱۷ هزار و ۷۸۰ هزار دام غیرمجاز که بدون پروانه چرا و خارج از فصل وارد مراتع ملی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شده بودند، اقدام قانونی لازم صورت گرفت.

وی افزود: همچنین بیش از سه هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف شده در مناطق و حاشیه تالاب‌ها پس از تشکیل پرونده جهت رفع تصرف، صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در راستای ارتقاع سطح آگاهی و دانش زیست محیطی دانش آموزان و آشنایی آنان با وظایف محیط بانان، در راستای اجرای طرح یک ساعت با محیط بانان چهار هزار و ۳۸۹ ساعت دوره آموزشی برای دانش آموزان مدارس سطح استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.