افتتاح پروژه تئاتر شهر قزوین+ فیلم

بزرگترین مجموعه هنری قزوین با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال با حضور مسئولان افتتاح شد.

پروژه تئاتر شهر قزوین به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرداری قزوین همزمان با سالروز شهادت فرمانده شهید مهدی باکری و روز شهرداری افتتاح  و به هنرمندان هدیه شد.

این پروژه پس از ۵ سال با همت شهردار و اعضای شورای شهر به بهره برداری رسید.

تئاتر شهر قزوین در خیابان پادگان جنب پارک ملت احداث شده است.

برجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در این مراسم گفت: نبود سالن‌های تخصصی اجرای نمایش، موسیقی و تعزیه شاید از مهمترین نیاز‌ها و کمبود‌هایی است که همواره از سوی هنرمندان استان مطرح به عنوان یک مطالبه و دغدغه مطرح شده است. 
 
وی اضافه کرد: پروژه سالن تئاتر شهر قزوین با بیش از دو دهه توقف همچنان با چند شاخه تیرآهن نماد طرح‌های نیمه تمام استان بود و هر هنرمندی که این مجموعه رها شده را می‌دید، داغ دلش تازه می‌شد. 
 
برجی اضافه کرد: به سرانجام نرسیدن این پروژه مهم آنچنان رنج آور بود که دوره پنجم شورای اسلامی شهر مقرر شد در قالب یک پروژه میان مدت با درایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مکانی برای تاتر شهر قزوین پیش بینی شود.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: مجموعه تئاتر شهر قزوین در سه طبقه شامل زیرزمین، همکف و اول ساخته شده و مساحت زیربنا مجموعا ۱۹۷۲ مترمربع و زیر زمین به متراژ ۴۴۴ متر مربع، همکف ۵۱۸ متر مربع است.

وی افزود: طبقه اول به متراژ ۹۲۵ مترمربع و خرپشته به متراژ ۸۵ مترمربع و مساحت محوطه حدود ۲۲۹۲ مترمربع است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: فضا‌های زیر زمین شامل اتاق تاسیسات، اتاق برق، اتاق دیزل ژنراتور، کارگاه دکور، انبار و سرویس‌های بهداشتی آقایان و بانوان است.

برجی گفت: فضا‌های همکف شامل کافه هنر، سالن تمرین، اتاق مدیریت و جلسات، اتاق آرشیو سمعی و بصری، اتاق داوری، واحد حراست، گیشه فروش بلیط و اطلاعات و فضا‌های طبقه اول شامل سالن انتظار، سالن اجرای تئاتر، بلک باکس (اتاق کنترل و فضا‌های پشت صحنه) شامل دو اتاق جهت انتظار بازیگران، دو اتاق برای گریم بانوان و آقایان، اتاق رختکن اختصاصی آقایان و بانوان، سالن جلسات، خروجی اضطراری است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار