کره شمالی: مسکو و پیونگ‌یانگ با تهدیدات «دشمن مشترک» مبارزه خواهند کرد

سفیر کره شمالی در روسیه گفت که مسکو و پیونگ‌یانگ در کنار هم با تهدیدات «دشمن مشترک» مبارزه خواهند کرد.

سین هونگ چول، سفیر کره شمالی در روسیه روز پنجشنبه گفت که روسیه و کره شمالی در حال مبارزه با چالش‌ها و تهدیدات نظامی مشترک هستند.

در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

وی همچنین تاکید کرد که روسیه و کره شمالی با «مقابله شجاعانه با چالش‌ها و تهدیدات نظامی نیرو‌های متخاصم و تقویت حمایت و همبستگی با هدف حفاظت از امنیت ملی، صلح و کرامت» تلاش‌های مشترک خود را برای مبارزه با «دشمن مشترک» ادامه می‌دهند.

سین هونگ چول سپس تأیید کرد که حزب کارگران کره و خود دولت همیشه برای حفظ و ارتقای روابط با روسیه «به سطح عالی جدید» بسیج می‌شوند. همانطور که سفیر کره شمالی در اوایل سپتامبر اعلام کرد، این شامل همکاری و هماهنگی نظامی در مبارزه با «دشمن مشترک» نیز می‌شود.

در ماه ژانویه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه قصد دارد روابط شراکتی با کره شمالی را در همه زمینه‌ها توسعه دهد و تاکید کرد که گفتگو در همه سطوح ادامه خواهد یافت.

برنامه‌های بزرگ پیش رو

وزارت منابع طبیعی روسیه در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که روسیه و کره شمالی تصمیم به اکتشاف مشترک ذخایر طلا، آهن و فلزات کمیاب از طریق ابزار‌های زمین شناسی و همچنین اکتشاف ذخایر هیدروکربنی در فراساحل گرفته اند.

این بیانیه پس از دهمین نشست کمیسیون بین دولتی کره شمالی و روسیه در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فناوری که در پیونگ یانگ برگزار شد، اعلام شد.

این وزارتخانه توضیح داد که مدیریت منابع معدنی یک منطقه بالقوه برای توسعه است، و توضیح داد که دو کشور بر روی اکتشافات زمین شناسی مشترک ذخایر طلا، فلزات کمیاب و آهن و همچنین اکتشاف هیدروکربن‌های دریایی توافق کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار