بزرگراه‌های احداث‌شده استان اردبیل برای تردد در نوروز بازگشایی شود

استاندار اردبیل گفت: برخی محور‌های مواصلاتی بزرگراهی استان از جمله اردبیل به مشگین‌شهر، برای تردد در نوروز بازگشایی شود.

سیدحامد عاملی با اشاره به اهمیت بزرگراه‌ها در کاهش تصادفات، گفت: با توجه به اینکه بهره‌برداری از بزرگ‌راه‌های احداث‌شده می‌تواند در تسهیل عبور و مرور در موج سفرها دارای اهمیت باشد، لازم است اداره کل راه‌وشهرسازی با هماهنگی پلیس راه و تأمین نیازمندی‌های اولیه، نسبت به صدور مجوز عبور اقدام کند و ادامه تکمیل نهایی نیز متعاقبٱ انجام شود.

استاندار اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در ایام پایانی سال، افزود: آمادگی شرکت‌های بیمه‌ای و معرفی لیست‌های کشیک به نیروی انتظامی، گشت‌های نامحسوس و محسوس پلیس، اعلام هشدارهای اطلاع‌رسانی از صداوسیما، استقرار هلال احمر در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و انجام گشت‌های مشترک برای جلوگیری از سرقت، باید مد نظر حوزه‌های مربوط باشد.

او بیان کرد: ارائه برگه‌های ارشادی پلیس به مسافران و رانندگان دارای رفتارهای پرخطر برای رعایت قوانین رانندگی ضروری بوده که با توجه به گردشگری بودن استان اردبیل، باید این اقدام با رویکرد مهمان‌نوازی انجام شود و موجب ارتقای جایگاه فرهنگی و گردشگری استان شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر برخورد قاطعانه با رانندگان دارای رفتارهای پرخطر، افزود: برخی رانندگی‌های خطرآفرین ممکن است موجب بروز خسارت مصیبت‌بار برای مسافران و سایر رانندگان شود که برخورد قاطع با آن‌ها ضروری است.

عاملی گفت: اصلاح نقاط کور آنتن‌دهی از سوی مخابرات و آمادگی دستگاه‌های خدماتی از جمله آتش‌نشانی‌ها، اورژانس و دستگاه‌های خدمات‌رسان فنی و خودرویی، از جمله ضرورت‌های آمادگی برای پیشگیری از حوادث احتمالی رانندگی است.

او افزود: لازم است فرمانداران استان اردبیل نسبت به تدوین برنامه‌های لازم برای کاهش تصادفات در عید نوروز اقدام کنند تا پس از پایان تعطیلات، شاهد کاهش چشم‌گیر حوادث و تلفات رانندگی باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.