بزرگراه گرمی – بیله‌سوار نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اجرای بزرگراه گرمی به بیله‌سوار به عنوان جاده ترانزیتی به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علی حیدری در جریان بازدید از باند دوم محور گرمی به بیله‌سوار، گفت: هر کیلومتر احداث باند دوم در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که تأمین این هزینه‌ها با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی بسیار سخت و دشوار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: محور گرمی به بیله‌سوار به عنوان محور ترانزیتی به طول ۵۰ کیلومتر در سال‌های اخیر در مرحله تعریض و بهسازی قرار گرفته تا با ارتقا به بزرگراه امکان تردد ایمن در آن فراهم آید.

او دلیل کندی اجرای این پروژه را با ۱۰ درصد پیشرفت، عدم تأمین اعتبار اعلام کرد و گفت: بهسازی و تعریض محور سه راهی صحرا به سمت گرمی و گرمی به بیله سوار به عنوان یک پروژه منسجم مورد توجه قرار گرفته و ۲۴ کیلومتر در محور سه راهی صحرا به سمت گرمی و ورودی این شهر به طول ۱۵ کیلومتر اجرایی و عملیاتی شده و ۵۰ کیلومتر مسیر گرمی به بیله‌سوار نیز به پیمانکار سپرده شده است.

حیدری بدهی به پیمانکار این پروژه را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مسئولان تلاش می‌کنند تا با تخصیص اعتبارات به روند اجرایی آن سرعت ببخشند که امیدواریم در ماه‌های آینده این امر به نتیجه رسیده و سرعت اجرایی بیشتری را در محور گرمی به بیله‌سوار به عنوان مسیر ترانزیتی شاهد باشیم.

او در ادامه تصریح کرد: در مجموع در این مسیر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا در کنار پرداخت بدهی پیمانکار بتوانیم به سرعت اجرایی آن کمک کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل محدودیت منابع را یادآور شد و بیان کرد: ۲۹ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های راهداری در استان نیاز است که با منابع محدود یک‌هزار میلیارد تومانی در طول سال نمی‌توان به این امر تحقق بخشیده و سرعت اجرایی پروژه‌های راهسازی را شاهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
این جاده رو من رفتم اکثرا بسیار باریک و خیلی خطرناکه ی فکری بحالش بکنین ک تصادفات شدید با تلفات زیاد ..۵۰کیلومتر بیشتر نیس