ایفا نقش دانش آموزان در ترویج فرهنگ صلح و سازش بسیار اثرگذار است

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: دانش آموزان یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که نقش کلیدی و اثرگذاری جهت اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه ایفا می‌کنند.

 حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در آئین افتتاح هیات‌های صلح دانش آموزی ناحیه ۴ آموزش و پرورش اهواز گفت: آموزش و تدریس فرهنگ خیرخواهانه و خداپسندانه صلح و سازش در مدارس و استفاده از ظرفیت دانش آموزان می‌تواند جامعه را به امنیت و آرامش پایدار سوق دهد.

او می‌گوید: یادگیری و آگاه‌سازی دانش آموزان به فرهنگ اصلاح ذات البین و صلح و سازش باعث نهادینه شدن آن در جامعه می‌شود

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: در کنار آگاه‌سازی و آموزش ارزش‌های دینی و اخلاقی، بالا بردن اعتماد به نفس، هویت‌بخشی، آشنایی با فرهنگ و قوانین حاکم بر کشور، راهکار موثری جهت ارتقاء کیفیت فعالیت‌های هیات‌های صلح دانش آموزی خواهد بود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی در ادامه گفت: دانش آموزان عزیز که امید آینده کشور هستند باید این فرصت کسب علم و دانش را غنیمت بسپارند و همواره در تمام بخش‌ها که می‌توانند به دستگاه قضایی کمک کنند گام بردارند.

این مقام مسئول نقش آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت قاضی برای آینده کشور را مهم دانست و بیان داشت: با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و ایجاد رشته‌های حقوقی و قضایی در مقطع دبیرستان می‌توان قضات جوان، شجاع و دلسوز برای آینده کشور تعلیم و تربیت کرد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با اشاره به نقشه شوم دشمنان جهت ایجاد نا امنی در کشور، گفت: امروزه امنیت، شرافت، عزت و اقتدار کشور را مدیون شهدای والا مقام بخصوص سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هستیم و همواره نگاه دشمنان انقلاب اسلامی نگاه مبتنی بر مقابله نظامی نیست بلکه با کار‌های نرم فرهنگی، فشار آوردن اقتصادی و ایجاد حوادث مختلف سعی در نفاق و ایجاد ناامنی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.