اختصاص ۱۶۰ ایستگاه شادی برای خدمات رسانی به میهمانان نوروزی در فارس

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: در نوروز امسال و با هماهنگی امور عشایر و گروه‌های مردمی، ۱۶۰ ایستگاه شادی به میهمانان نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد.

محمد فرخ زاده در جلسه ستاد خدمات سفر استان در شیراز گفت: این ایستگاه‌های خدمات رسان بر اساس مصوبه کمیته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز فعالیت خواهند داشت.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت میهمانان نوروزی و پیشگیری از حوادث جاده‌ای که به طور معمول در ۳۰ کیلومتر ورودی شهر‌ها روی می‌دهد، ۴۰ ایستگاه در مبادی ورودی استان فعال خواهد بود.

فرخ‌زاده، بزرگترین چالش استان فارس در ستاد خدمات سفر را بحث ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای دانست و اظهار کرد: بر همین اساس تلاش شد که با همکاری امور عشایر و گروه‌های مردمی، ایمنی هموطنان از طریق ایجاد ایستگاه‌های مذکور در فواصل ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها تامین شود.

او گفت: معرفی آداب، سنن و صنایع دستی فارس، ویژه برنامه‌های نوروزی و رمضانی، فروش محصولات عشایر، توزیع افطاری‌های ساده و برپایی نماز جماعت از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این ایستگاه‌ها است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، با اشاره به فعالیت ۱۸ کارگروه ستاد خدمات سفر در این استان گفت: به منظور هماهنگی و برنامه ریزی منسجم دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، جلسات این کارگروه‌ها به شکل منظم برگزار می‌شود.

فرخ زاده افزود: همچنین با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، تدابیر لازم برای بهره‌مندی بیشتر مردم و میهمانان نوروزی از برکات ماه میهمانی خدا اتخاذ شده است.

او ادامه داد: میزبانی مساجد و بقاع متبرکه از مردم، برگزاری ایستگاه‌های شادی و سفره‌های افطاری ساده، حضور مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران و ایجاد غرفه‌های عرضه سوغات و صنایع دستی استان در اماکن گردشگری پرتردد از برنامه‌های ویژه ستاد خدمات سفر فارس است.

فرخ زاده اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی، در کارگروه حمل و نقل جاده‌ای ستاد خدمات سفر استان، مواردی از جمله ایمن سازی نقاط حادثه خیز، حضور فعال پایگاه‌های اورژانس، آماده باش پنج هزار امدادرسان در استان، ساماندهی ترمینال خارجی فرودگاه شیراز و آمادگی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار