از نظارت بر نانوایی‌ها تا تعطیلی ۲ واحد صنفی متخلف در شهرستان‌های فارس

طرح تشدید نظارت و کنترل شرایط بهداشتی نانوایی‌ها در فیروزآباد به اجرا درآمد و همچنین ۲ واحد صنفی متخلف در شهرستان سپیدان تعطیل شدند.

طرح تشدید نظارت و کنترل شرایط بهداشتی نانوایی‌ها در فیروزآباد اجرا و همچنین ۲ واحد صنفی متخلف در شهرستان سپیدان به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل شدند.

تعطیلی ۲ واحد صنفی متخلف بهداشتی در سپیدان

رئیس مرکز بهداشت سپیدان از تعطیلی ۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی، خبر داد.

رضا امیری رئیس مرکز بهداشت سپیدان اظهار کرد: در جهت حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، در بازرسی‌های انجام شده کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲ واحد صنفی متخلف به علت بی توجهی به رعایت موازین بهداشتی و اخطار‌های صادر شده، با گذراندن مراحل قانونی تعطیل شدند.

او با تاکید بر اینکه بازرسی‌های بهداشتی به صورت مستمر از همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام می‌شود، افزود: بر اساس آیین نامه ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، متصدیان موظف به رعایت موازین بهداشتی در واحد صنفی هستند و با متخلفان برابر با مقررات برخورد می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت سپیدان ادامه داد: این ۲ واحد صنفی شامل یک واحد نانوایی و یک واحد کبابی است که پس از صدور چندین اخطاریه، به علت بی توجهی متصدیان واحد‌های صنفی به رفع نواقص بهداشتی، تعطیل و پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع شده است.

امیری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌های فیروزآباد

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت فیروزآباد، از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل شرایط بهداشتی نانوایی‌ها در این شهرستان با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان، خبر داد.

سلطانعلی هوشیار مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت فیروزآباد بیان کرد: به منظور نظارت بر وضعیت بهداشتی نانوایی‌ها، کارشناسان بهداشت محیط از نانوایی‌ها طرح تشدید نظارت بر وضعیت بهداشت محیط نانوایی‌ها با حضور رئیس شبکه، در فیروزآباد اجرایی شد.

او با بیان اینکه این بازدید بر اساس چک لیست بازرسی نانوایی‌ها انجام شده است، افزود: آموزش‌های لازم در خصوص نحوه استفاده از نمک و استفاده نکرئدن از بهبود دهنده‌ها در خمیر نان به متصدیان آموزش ارائه شد و بازرسان بهداشت محیط، آموزش‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت فردی و بهداشت وسایل مورد استفاده در نانوایی‌ها را به متصدیان ارائه کردند.

این کارشناس مسوول بهداشت محیط اضافه کرد: این اقدامات می‌توانند به کاهش انتقال بیماری ها، افزایش اطمینان مشتریان از شرایط بهداشتی صنوف و ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی منجر شوند.

هوشیار ادامه داد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ۲۴ ساعته فعال است و مردم می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را به این سامانه اطلاع رسانی کنند.

بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد در قالب طرح تشدید نظارت، تا دهم خرداد، از ۹۰ نانوایی مستقر در شهر و روستا بازدید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار