هشدار تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون عملیات نظامی در رفح

تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه رفح ابراز نگرانی کرد.

بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه اکنون در منطقه جنوبی این باریکه و هم مرز با مصر در منطقه رفح متمرکز شده اند. با این حال، تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز عملیات نظامی در این منطقه که اکنون شاهد تراکم بیش از اندازه جمعیت است خطر افزایش شمار تلفات انسانی را به دنبال دارد؛ موضوعی که باعث نگرانی جهانی شده است. 

به گزارش الجزیره، نبیل ابو رودینا، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) نسبت به عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در منطقه رفح هشدار داد. 

وی در این رابطه گفت: تشکیلات خودگردان از اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل پیرامون حمله به رفح نگران است. نتانیاهو در سخنان خود خط قرمز بودن حمله به رفح از سوی بایدن را رد کرده و بر استفاده از قوای نظامی در این منطقه پرتراکم تاکید دارد. 

ابورودینا خاطر نشان کرد: بیانیه نتانیاهو نیت واقعی اشغالگران صهیونیست برای ارتکاب بیشتر جنایت جنگی و نسل کشی علیه فلسطینیان را نشان داد و حاکی از آن بود که اسراییل به دنبال آواره کردن فلسطینیان از خانه و سرزمین خود است. 

وی تاکید کرد: این اقدام همزمان با اعمال محدودیت‌های اسراییل بر ورود نمازگذاران به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان رخ می‌دهد که می‌تواند آتش جنگ در منطقه را برافروخته‌تر سازد. 

پیش از این بایدن در مصاحبه‌ای مدعی شده بود علی رغم حمایت کامل از اسراییل در جنگ غزه، حمله به منطقه رفح خط قرمز آمریکا تلقی می‌شود؛ موضوعی که اکنون نتانیاهو آن را به طور کامل رد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار