اعلام ساعات فعالیت مراکز اهدای خون استان کرمان در ماه مبارک رمضان

مدیر کل انتقال خون استان کرمان فعالیت مراکز اهدای خون استان در نوروز و ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

 ایرج شکوهی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه عترت قرآن و نوروز باستانی از فعال بودن مراکز اهدای خون کرمان در دو شیفت کاری خبر داد.

 وی بیان داشت: افراد روزه دار می‌توانند با خوردن وعده سحری مناسب و نوشیدن مایعات کافی، اقدام به اهدای خون به منظور نجات جان بیماران نمایند و از اجر معنوی این امر خداپسندانه بهره‌مند شوند. 

شکوهی افزود: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۶ تا ۱۸ سال (بارضایت، ولی یا قیم) و حداکثر سن ۶۵ تا ۷۰ سال است. خانم‌ها هر چهارماه یکبار و آقایان هر سه ماه یکبار در سال می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند. 

شکوهی عنوان کرد: مرکز اهدای خون بلوار ۲۲ بهمن صبح‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۳ و ۳۰ دقیقه و عصر‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۲ و مراکز اهدای خون شهرستان‌های سیرجان- جیرفت بم و رفسنجان صبح‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۳ و ۳۰ دقیقه و عصر روز‌های زوج از ساعت ۱۹ الی ۲۲ آماده پذیرش اهداکنندگان گرامی به جز روز‌های اول و سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۳می باشند و اهداکنندگان می‌توانند از طریق سامانه نوبت دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir زمان دلخواه خود را برای اهدای خون انتخاب کنند.

وی با ذکر این مطلب که نیاز به خون و فراورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است از مردم دیار کریمان خواست تا در روز‌های پایانی سال بیماران را فراموش نکرده و با اهدای خون خود لبخند زندگی را به آنان هدیه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار