اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در سیرجان

صادقی پور از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز و ماه رمضان در سیرجان خبر داد.

صادقی پور تأمین بهداشت و سلامت دام، تأمین و تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را ۳ هدف اصلی سازمان دامپزشکی عنوان کرد و با اشاره به انجام اقداماتی در قالب پیشگیری، مراقبت، واکسیناسیون، درمان و ریشه کنی بیماری‌ها در حوزه تأمین بهداشت و سلامت دام، گفت: در حوزه تأمین و تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی نظارت‌های لازم در زمینه تولید، فرآوری، توزیع و عرضه انجام می‌شود تا محصولی سالم، باکیفیت و بهداشتی به دست مردم برسد.

 وی افزود: براساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام با منشا دامی اعم از مرکز عرضه گوشت قرمز و سفید، خودرو‌های حامل گوشت و رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها ازروز شنبه ۱۹ اسفند شروع و تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

 رییس شبکه دامپزشکی سیرجان با بیان اینکه این طرح به منظور آمادگی برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، ادامه داد: در اجرای این طرح، ۴ تیم سیار و ۲ تیم ثابت فعالیت می‌کنند ضمن اینکه در گروه‌های سیار ۱۷ بازرس دامپزشکی حضور دارند.

وی افزود: نظر به اینکه منشأ حدود ۵۰ درصد بیماری‌های شناخته شده انسانی، عوامل بیماری زای حوزه دام، طیور و آبزیان است این طرح با هدف افزایش سطح بهداشت عمومی و سلامت جامعه و محصولاتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند، صورت می‌پذیرد.

صادقی پور با اشاره به استقرار کارشناس بهداشت فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌های شهرستان گفت: همانند قبل، کلیه موارد کشتار دام سبک و سنگین و طیور تحت نظارت بهداشتی و شرعی ذبح می‌شود.

وی در ادامه افزود: دامپزشکی ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتی که با مواردی غیربهداشتی روبرو شود، موضوع را به مراکز قضایی ارجاع می‌دهد تا تصمیمات لازم برای برخورد قانونی با آن‌ها همچون جریمه، پلمب و یا هرگونه برخورد دیگر گرفته شود.

وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره تماس شبکه دامپزشکی ۴۲۲۰۵۰۳۶ تماس حاصل کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار