هشدار آتش‌نشانی در مورد نگهداری مواد محترقه در منازل

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به مخاطرات نگهداری مواد محترقه در منازل گفت: این اقدام خطرناک می‌تواند خسارات سنگینی برای شهروندان داشته باشد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: نگهداری مواد محترقه در منازل مسکونی می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر اندازد به همین منظور از شهروندان درخواست می‌کنیم این اماکن پرخطر را شناسایی کرده و قبل از وقوع فاجعه ای، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند تا موجب خطرآفرینی برای شهروندان نشود.

وی افزود: روز گذشته یک منزل مسکونی ۲ طبقه در پایتخت که به انبار مملو از مواد محترقه تبدیل شده بود دچار انفجار، تخریب و آتش سوزی شد که این حادثه یک کشته و ۹ مصدوم داشت.

ملکی ادامه داد: به طور حتم اگر این حجم مواد محترقه غیرمجاز و غیر استاندارد در اختیار شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان قرار می‌گرفت، تلفات و خسارت‌های بیشتری به همراه داشت به همین منظور از خانواده‌ها می‌خواهیم این جشن سنتی و قدیمی را در کنار اعضای خود به صورت سالم و بی خطر برگزار کنند.

وی با اشاره به آیین روشن کردن آتش در شب چهارشنبه آخر سال نیز گفت: حتما آتش را در فضای باز و به دور از منزل و خودرو روشن کنند و از مواد نفتی نیز استفاده نکنند و اگر محیط مناسب برای این کار وجود نداشت از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در عین حال تاکید کرد: این سازمان با آمادگی کامل و با ۱۳۸ ایستگاه فعال در شب چهارشنبه سوری در خدمت شهروندان است و امیدوارم امسال شب آرام و کم خطر و حادثه برای آتش نشانان و عوامل اورژانس باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار