اجرای طرح نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد.

سرگزی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف فرآورده‌های خام دامی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، به منظور تامین فرآورده سالم و حلال و همچنین اهمیت ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مصرف کنندگان این محصولات، نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ تشدید می‌شود و در زمان اجرای این طرح کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان در قالب اکیپ‌های ویژه نظارت بهداشتی و شرعی، کار نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه، رستوران‌ها و. را بر عهده دارند.

 وی عنوان کرد: در مدت زمان اجرای این طرح تعداد ۵۷ اکیپ ثابت و سیار و ۱۰۷ نفر در قالب بازرس بهداشتی به صورت دو شیفت صبح و عصر وظیفه نظارت بر مراکز عرضه را انجام می‌دهند.

 مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود محصولات و فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی در سطح استان تهیه کنند و از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر و لیبل دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: دامپزشکی در راستای وظایف بهداشتی خود، وظیفه نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از شیر، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، عسل و. از مزرعه تولید تا سفره مصرف را به عهده دارد و با هرگونه فعالیت غیر بهداشتی با منشاء دامی با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در همه مراحل برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار