آمار بالای تصادفات درون شهری/ مردم مراقب ترافیک شب‌های رمضان و عید باشند

با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه رمضان و بالا بودن آمار تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی لازم است مردم در رفتار ترافیکی خود دقت کنند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: بهار طبیعت سال جدید با بهار معنوی یعنی ماه رمضان عجین شده است و در استان ستاد اجرایی خدمات سفر به موازات کشور و به ریاست استاندار با ۱۲ کمیته تخصصی تشکیل شده و از یک ماه گذشته پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.

او افزود: از تمام توان و امکاناتی که داریم استفاده می‌کنیم تا در محدوده زمانی سفر‌های نوروزی بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم و راه‌های استان و ایمنی جاده‌ها مهمترین مسئله است که دستگاه‌های خدمت رسان مثل پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازی و .. در حوزه خدمات راهبردی پای کار هستند و کمپ‌های راهداری و پایگاه‌های امداد جاده‌ای و اورژانس جاده‌ای برپا شده است.

عباس‌ زاده بیان کرد: همچنین ۱۸ نقطه پرحادثه و پر تردد استان احصا شده که با استقرار سیاه چادر‌های عشایری این امکان را فراهم کرده‌ایم تا مسافرین فرصت توقف در محور‌ها را داشته باشند و همچنین با عشایر و تولیدات و صنایع دستی آنها آشنا شوند و همچنین به طور کل ۵۰۸ بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و شب بازار در سطح استان برای ایام نوروز و ماه رمضان پیش بینی شده است.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امسال به دلیل اینکه ماه رمضان و عید نوروز با هم یکی شده است الگوی سفر مسافرین تغییر می‌کند و در ایام نوروز تردد‌ها در طول شب انجام می‌شود که در این زمان مهم‌ترین مسئله، مخاطرات ترافیکی ما در درون شهر‌های استان است زیرا آمار کشته‌های درون شهری بسیار بالا و نگران کننده است.

او عنوان کرد: این آمار برای ما نگران کننده است و بخش عمده آن با اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان رفع می‌شود، زیرا تمام تمهیدات و کار‌های اصلاح هندسی و بازدارندگی در راه‌ها انجام شده و با توجه به اینکه بعد از افطار تردد‌های شبانه در داخل شهر زیاد خواهد شد مردم باید کمک کنند تا رفتار‌های ترافیکی مدیریت شود و شاهد حوادث تلخ نباشیم.

عباس‌ زاده تصریح کرد: هرچند که حضور اکیپ‌های پلیس در این ایام بیشتر از قبل است، اما اگر قرار باشد که رفتار‌های ترافیکی پرخطر و با سرعت بالا باشد، افزایش اکیپ‌های پلیس بازدارندگی زیادی نخواهند داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به بحث واحد‌های اقامتی اشاره و اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۶۸۰ واحد اقامتی در سطح استان برای مسافرپذیری با بیش از ۲۷ هزار نفر ظرفیت در شبانه روز برنامه‌ریزی شده است و تمام مجتمع‌های بین راهی و مساجد در استان بازدید شده و آماده هستند و همچنین محل‌هایی جداگانه برای استقرار مسافرین نوروزی در نظر گرفته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.