کاهش ۲۴ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در خراسان جنوبی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: تصادفات درون شهری منجر به فوت استان از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۱۱ فقره تصادف درون شهری در استان روی داد که ۳۰ نفر در این حوادث جان باختند.

او افزود: در این مدت ۲ هزار و ۵۱۳ نفر در تصادفات درون شهری استان مصدوم شده اند که این تعداد نسبت به مدت پارسال ۴ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ عباسی بیان کرد: ۱۰ نفر از متوفیان مربوط به بیرجند بوده اند و بیشترین تصادفات در شهر‌های بیرجند، طبس، فردوس و قاین به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: در شهر بیرجند بلوار پیامبر اعظم (ص)، خیابان‌های طالقانی، کارگران، غفاری و شعبانیه بیشترین تصادفات را داشته است.

 او تصریح کرد: نقش اصلی پلیس راهور در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی، نظارت بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است لذا از ابتدای امسال تاکنون برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عباسی ادامه داد: همچنین توقیف خودرو‌های متخلف ۱۷۲ درصد و توقیف موتورسیکلت ۳۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۳ دستگاه مسئول در خصوص ترافیک در حوزه‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند و نقش رسانه‌ها نیز پررنگ است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.