بایدن: آمریکا اسکله موقت در سواحل غزه ایجاد می‌کند

رئیس جمهور آمریکا گفت: ارتش این کشور یک اسکله موقت در سواحل غزه نصب خواهد کرد تا از کمبود مواد غذایی در نوار غزه بکاهد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه در جریان سخنرانی سالانه خود در کنگره، با تاکید بر عدم درخواست آتش‌بس دائمی در غزه، اعلام کرد که ارتش آمریکا را برای احداث اسکله‌ای موقت در غزه به خدمت می‌گیرد تا کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه برساند.

وی در جریان سخنرانی خود گفت: «امشب به ارتش ایالات متحده دستور می‌دهم که در یک مأموریت اضطراری یک اسکله موقت در دریای مدیترانه در سواحل غزه ایجاد کنند تا کشتی‌های بزرگ حامل غذا، آب، دارو و سرپناه‌های موقت بتوانند کمک‌ها را زودتر به غزه ارسال کنند.»

به گزارش المیادین انگلیسی، بایدن با اشاره به اینکه ارتش آمریکا وارد خاک غزه و اراضی اشغالی نخواهد شد، مدعی شد: «هیچ چکمه‌ای از (نیروهای) آمریکا روی زمین (غزه) نخواهد بود».

وی افزود که اسکله موقت باعث افزایش گسترده کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود، اما تاکید کرد که اسرائیل باید نقش خود را در این روند ایفا کند تا موفقیت آمیز باشد.

پیش از این، یک مقام ارشد دولت بایدن گفت که بندر موقت دارای یک اسکله است که «ظرفیت صد‌ها کامیون اضافی در روز را فراهم می‌کند.» به گفته این مقام، محموله‌ها توسط ایالات متحده و شرکای قبرس، عضو اتحادیه اروپا بررسی می‌شود.

مردم غزه با کمبود شدید غذا، آب و دارو مواجه هستند و سازمان ملل متحد نسبت به خطر قحطی هشدار داد. بر اساس برنامه جهانی غذا، کل جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه در بحران یا سطوح بدتر از ناامنی غذایی قرار دارند.

بایدن روز جمعه از رژیم اشغالگر اسرائیل خواست تا «اجازه کمک بیشتر به غزه را بدهد و اطمینان حاصل کند که کارکنان تیم‌های بشردوستانه هدف تیراندازی‌ها قرار نگیرند.»

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ادعای خود مبنی بر اینکه «اسرائیل حق دارد به دنبال حماس برود» را تکرار کرد، اما یادآور شد که نظامیان اسرائیلی همچنین «مسئولیت اساسی برای محافظت از غیرنظامیان بی گناه در غزه» دارند.

وی افزود: جنبش مقاومت فلسطین حماس می‌تواند با آزاد کردن اسیران، «زمین گذاشتن سلاح‌ها و تسلیم اسرای ۷ اکتبر» به جنگ پایان دهد.

بایدن خطاب به خانواده‌های اسیران صهیونیست گفت: «به همه خانواده‌ها قول می‌دهم تا زمانی که آزاد نشوند آرام نخواهیم گرفت».

رئیس جمهور آمریکا تأثیر جنگ بر غزه را «دلخراش» خواند و یادآور شد که «این جنگ تلفات بیشتری را بر غیرنظامیان بی گناه وارد کرده است.»

بایدن مدعی شد که دولت او «بی وقفه برای برقراری آتش بس فوری که به مدت شش هفته ادامه خواهد داشت» کار کرده است.

به گفته رئیس جمهور ایالات متحده، آتش بس شش هفته‌ای آزادی اسیران در غزه را تضمین می‌کند، بحران غیرقابل تحمل انسانی را کاهش می‌دهد و به سوی چیزی پایدارتر می‌رود.

وی همچنین بر حمایت خود از تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد و افزود: تنها راه حل واقعی راه حل دو کشوری است.

بایدن افزود: «من این را به عنوان حامی مادام العمر اسرائیل می‌گویم. در تمام دوران حرفه‌ای من، هیچ کس سابقه قوی تری در رابطه با اسرائیل ندارد. من هر یک از شما را در اینجا به چالش می‌کشم.»

در خارج از ساختمان کنگره آمریکا، جایی که بایدن سخنرانی خود را ایراد کرد، ده‌ها معترض طرفدار فلسطین تظاهراتی را علیه تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه برگزار کردند.

معترضان با فراخوان برای آتش بس در غزه، بخشی از خیابان پنسیلوانیا را مسدود کردند و پرچم بزرگ فلسطین را در دست داشتند.

برچسب ها: جو بایدن ، جنبش حماس ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
آش اینقدر شور شده که صدای آشپزم دراومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
جالبه اتم و اف ۳۵ بهش میدن بعد وانمود میکنن حریفش نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
منظورشون اینه که زورشون به اسراییل نمیرسه اینا خودشون اسراییل رو اتمی کردن
آخرین اخبار