حمایت بیمه‌ای از مادران غیر شاغل روستائی و عشایر یزد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان یزد گفت: مادران غیرشاغل دارای سه فرزند ساکن مناطق روستایی و عشایری استان رایگان بیمه می‌شوند.

 رحیمی نسب مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان یزد گفت: رایگان شدن بیمه مادران غیر شاغل دارای سه فرزند در مناطق روستایی و عشایری در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت وحمایت از خانواده مادرانی که غیر شاغل و ساکن در مناطق روستایی و دارای سه فرزند و بیشتر باشند به صورت رایگان در صندوق اجتماعی کشاورزان روستاییان وعشایر بیمه می‌شوند. 

رحیمی نسب افزود: در همه کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مادر با این شرایط در چند مرحله بیمه می‌شوند و حدود ۵۰۰ هزار مادر در مرحله اول که فرزند سوم یا چهارم آن‌ها از سال ۹۶ به بعد متولد شده باشد در اولویت اول اجرای طرح هستند. مراحل بعدی تمام مادران با این شرایط بیمه می‌شوند. 

وی در زمینه شرایط این مادران نیز گفت: مادرانی که غیر شاغل و ساکن در مناطق روستایی و دارای سه فرزند و بیشتر باشند. سن مادران باید از ۱۸ تا ۵۰ سال باشد. تا فرزند سوم حق بیمه رایگان است و به ازای فرزند چهارم و پنجم دو سال به سنوات این مادران اضافه می‌شود. 

رحیمی نسب گفت:مادران با این شرایط به ۲۶ دفتر کارگزاری بیمه روستایی استان یزد یا سایت روستا مراجعه کنندو بعد استعلام از ثبت احوال نتیجه به فرد اعلام و سایر مراحل طی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار